زمان انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ -

با حضورمعاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش

همایش بزرگداشت مقام رفیع معلم در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی نور برگزار شد+تصاویر

همایش بزرگداشت مقام رفیع معلم با حضور معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، فرماندار نور، نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت، مدیر آموزش و پرورش نور، دیگرمسئولان شهرستان و جمعی از فرهنگیان در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی نور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،همایش بزرگداشت مقام رفیع معلم با حضور معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، فرماندار نور، نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت، مدیر آموزش و پرورش نور، دیگرمسئولان شهرستان و جمعی از فرهنگیان در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی نور برگزار شد.

حجت الاسلام علی عسکری در این مراسم با اشاره به بزرگداشت مقام معلم اظهارکرد: هدف از طرح مدرسه محوری در آموزش و پرورش واگذاری اختیارات به مدیران است تا معلمان نقش‌آفرینی خاص خود را داشته باشند.

 

 

وی با اشاره به افزایش نوسازی مدارس در کشور تصریح کرد: برخی پروژه‌های شهرستان با پیگیری‌های نماینده شهرستان برای نوسازی و بازسازی مدارس پیگیری می‌شود.

معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مصوبات گفت: همه ساختمان‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی است طول مدت ۶ ماه به آموزش و پرورش بازمی‌گردد و از مهمترین مصوبات، تبدیل به احسنت در آموزش و پرورش است زیرا آموزش و پرورش باید درآمد پایدار داشته باشد و دولت‌گرایی در اقتصاد یعنی بن‌بست و باید تلاش کنیم تا اقتصادمان را رونق ببخشیم و قدم‌های استوار در برابر دشمنان برداریم.

علی اسماعیلی در این مراسم اظهارکرد: آموزش و پرورش یک سرمایه است و بی توجهی به آموزش و پرورش سبب مشکلات مختلف فرهنگی، اجتماعی و … در جامعه است و تنها راه چاره کشور توجه ویژه به آموزش و پرورش در بخش کرامت و در بخش معیشت فرهنگیان است.

 

 

وی گفت: آفت آموزش و پرورش سیاست‌زدگی است که استان مازندران از این آفت به دور است.

نماینده مردم نور و محمودآباد افزود: انتظار از فرهنگیان که رسالت انبیاء را دارند این است که به شاگردان خود بیاموزند اگر دیروز بزرگانی مانند نیما، شیخ فضل الله نوری و … داشتیم امروز باید چه کنیم تا فردا بتوانیم بزرگان و فرهیختگانی را تحویل جامعه دهیم.

عسگری نیکزاد در این مراسم با اشاره به مشکلات مالی آموزش و پرورش و محدودیت‌ها اظهارکرد: با تلاش‌های همکاران، استان مازندران در رتبه‌های ارزیابی وزارت آموزش و پرورش در فعالیت‌های علمی و آموزشی، دینی و تربیتی توانست رتبه‌های برتری را کسب کند.

وی از خیرین، نمایندگان به ویژه از حمایت نماینده نور و محمودآباد در خانه ملت به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران قدردانی کرد.

علی شادمان در مراسم روز معلم در شهرستان نور اظهار کرد: اگر شعرا بخواهند شعر خودر ا به اوج برساند و اگر نثری بخواهد وزین باشد باید در مقام معلم باشد و معلمان در تمام حوزه ها و افتخارات سترگ و بلند  در عرصه‌های بین‌المللی، داخلی و خارجی نقش بزرگی دارند.

 

فرماندار نور افزود: اگر ایران اسلامی امروز به عنوان کشوری قدرتمند در دنیا خودنمایی می‌کند این توانمندی و دانش ذهن را معلمان به ارمغان آوردند و حس انسان دوستی و کمک‌های مادی و معنوی به هموطنان جز این نیست که معلمان روح انسانیت را در کالبد فرهنگ جامعه دمیدند.

آیت دیوسالار در این مراسم با گرامیداشت روز معلم و یاد و خاطره شهید مطهری اظهارکرد: شهید مطهری فیلسوف عالم اسلام با تکیه بر قدرت علم و ایمان پاسخگوی همه مسائل بود و با استدلال و منطق در مقابل همه انحرافات شجاعانه ایستاد.

 

وی گفت:معلم معمار قلب‌هاست و تکریم معلم تکریم علم است.

مدیر آموزش و پرورش نور با اشاره به شاخصه‌های ارزیابی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان شهرستان شرکت کننده در المپیاد به مرحله دوم راه یافتند و دانشسرای دانش آموزی امام جعفر صادق (ع) به عنوان قطب فناوری نانو استان شناخته شناخته شد.

 

این مسئول با اشاره به کسب رتبه‌های برترعلمی و جشنواره بومی و محلی در استان افزود: در حوزه پرورشی پیشرفت خوبی داشتیم، جشن تکلیف دانش‌آموزی، محفل انس، یادواره شهدای دانش‌آموزی به صورت شهرستانی برگزار شد و هسته مشاوره دانش آموزی نور فعال و جلسات کارگاهی و تخصصی مشاوره با حضور کارشناسان، همکاران و فرماندار نور برگزار شد و با همت همه همکاران در خط مقدم معلمان از همه شاخصه‌هایی که مورد ارزیابی قرار گرفتیم در شهرستان پیشرفت خوبی داشتیم .

دیوسالار با اشاره به جلسات با حضور رؤسای شوراها، دهیاران، انجمن، رئیس مدرسه و … و محوریت مدارس روستایی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و … از خدمات شایسته دهیاران، شوراها و شهرداران به مدارس قدردانی کرد.

وی گفت: آموزش وپرورش شهرستان به بیش از ۸۰ درصد تعهدات در مدارس عمل کرد.

مدیر آموزش و پرورش نور از پیگیری‌ها وحمایت‌های نماینده مجلس و زحمات فرماندار نور، خیرین، ائمه جمعه،همکاران و … قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ اردیبهشت, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو