زمان انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ -

رئیس قوه قضائیه:

دشمن به دنبال سست کردن نظام توزیع عادلانه کالا در کشور است

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد یأس و سست کردن نظام توزیع عادلانه کالا در کشور است، گفت: نظارت و کنترل بر بازار و قیمت ها باید جدی تر شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در شورای اداری استان، اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس امسال با راهپیمایی‌های گذشته متفاوت بود و مردم حضور باشکوهی در این مراسم داشتند.

وی با بیان اینکه توسعه یافتگی ضرورت بسیار جدی در استان دارد، افزود: در استان خراسان جنوبی بسیار کار شده اما در جهت توسعه یافتگی هنوز اقدامات زیادی باید انجام شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه مدیریت در نظام اسلامی و مدیریت اسلامی با مدیریت در نظام‌های دیگر متفاوت است، گفت: در مدیریت اسلامی انسان قبل از هر چیز خود را در محضر پروردگار متعال می بیند و قبل از اینکه به مدیران، عموم مردم و ارباب رجوع پاسخ گو باشد باید به خداوند پاسخگو باشد و خود را در محضر او ببیند.

 

وی با بیان اینکه امروز قوی‌ترین نظام کنترلی، خود کنترلی است، عنوان کرد: امروز خود کارکنان و مدیران باید قانون مند عمل کنند و مرتکب جرم نشوند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه نظام کنترلی در گرو اعتقاد به خداوند است، بیان کرد: هرچه اعتقاد و معنویت در سازمان بیشتر باشد نارسایی و تخلف در آن سازمان کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در هر حوزه‌ای که اخلاق و معنویت بیشتر باشد کارآمدی بیشتر و جرم کمتر است، اظهار داشت: مجموعه‌های سازمانی تحت فرمان، باید با معنویت و اخلاق اداری، عمومی و حرفه‌ای فعالیت کنند.

خراسان جنوبی پایین ترین آمار جرم و جنایت در کشور را دارد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز در حوزه سازمان‌های اقتصادی و همه بخش‌های خدمتی اخلاق حرفه‌ای در ارتباط با مردم وجود دارد، افزود: در ماه مبارک رمضان پایین‌ترین ورودی به نیروی‌های انتظامی و دستگاه قضائی را داریم.

وی با بیان اینکه علی رغم تمام تهدیدها و مرز مشترک با کشور افغانستان اما خوشبختانه استان خراسان جنوبی پایین‌ترین رقم جرم و جنایت را نسبت به دیگر استان‌های کشور دارد، گفت: سهم اصلی کاهش جرم و جنایت در استان متعلق به فرهنگ، دین مداری و اخلاق و معنویت مردم استان اعم از سنی و شیعه است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه ضمن مدیریت در حوزه‌های کاری باید در گسترش معنویت به عنوان یک اصل اساسی کار کنیم، عنوان کرد: امروز حفظ کرامت نسبت به زیرمجموعه و ارباب رجوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در مدیریت آخرین حرف در توجه به دیگران نگاه مشتری مداری است اما در مدیریت اسلامی بنا بر فرمایش امام علی (ع) باید مردم را دوست داشت چراکه انسان مرتبه نازله خداوند است، اظهار داشت: در نظام نظارتی و کنترلی اصل بر کنترل و اعتماد است.

لزوم اقدامات جدی تر در راستای نظارت و کنترل بازار

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: نباید هیچ زمانی از کنترل‌ها نگران باشیم چراکه کنترل برای افزایش اعتماد است و تداوم اعتماد در گرو کنترل‌ها و نظارت است، نظارت‌ها کار و کارآمدی و سلامت مجموعه را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها کار و کارآمدی و سلامت مجموعه را تضمین می‌کند، افزود: کنترل‌ها می‌تواند آسیب‌ها را کم و کارآمدی‌ها را در جامعه افزایش دهد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی امام و عادل در رأس نظام است، گفت: عدالت نسبت به امام المسلمین حتمی است اما باید بدانیم همه کسانی که در زیرمجموعه امام المسلمین فعالیت می‌کنند باید از عدالت برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه افراد باید بیشتر از فعل‌ها در ترک فعل‌ها مورد سوال قرار گیرند، عنوان کرد: گاهی خسارت برخی از ترک فعل‌ها بیشتر از فعل‌ها است چراکه مدیر وقتی باید ببیند چشم پوشی و به درستی امور را انجام نداده است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه از هر فعلی که مدیران شجاعانه برای حفظ اقتصاد ملی، دور زدن تحریم‌ها، کارآمدی دستگاه‌ها و رونق تولید اقدام کنند باید با همه وجود حمایت شود، بیان کرد: باید از مدیر شجاع حمایت کنیم چراکه مدیر شجاع و خطر پذیر در این دوران کمرنگ است.

وی با بیان اینکه نباید در استان‌هایی همچون خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان شاهد قاچاق بنزین باشیم، اظهار داشت: اگر نیازی به سوخت در آن طرف مرزها است باید شرکت نفت این موضوع را سامان دهی کند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه برای رفع برخی از مشکلات نیاز به ساز و کار و تدبیر داریم، بیان کرد: نظام دهی و کنترل بر بازار بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد لذا باید در این راستا اقدامات جدی برداشته شود.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد یأس و سست کردن نظام توزیع عادلانه کالا در کشور است، افزود: یکی از نظام‌ها در کشور ایران نظارت بر قیمت‌ها است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: دشمن می‌خواهد به مردم القا کند که کنترلی بر قیمت‌ها و توزیع عادلانه آن در بازار نداریم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه مطلقاً نباید اجازه دهیم کارگاه‌های تولیدی تعطیل شوند، گفت: تنها راه حل حجم بالای نقدینگی هدایت به طرف تولید است چراکه اگر به طرف دلالی برود مشکلات جامعه مضاعف می‌شود.

امکان برون رفت از مشکلات با نیروهای کارآمد و جوان

وی با بیان اینکه علی رغم تمام مشکلاتی که دشمن برای کشور ایجاد کرده است اما با وجود نیروهای کارآمد و جوان در جامعه امکان برون رفت از این مشکلات وجود دارد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سفر اخیر خود به استان خراسان جنوبی فرمودند اقتصاد سنگ در این منطقه جواب می‌دهد که این نشان از ظرفیت بالای استان در حوزه‌های مختلف دارد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه امروز اقتصاد فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: ما فقط نباید سیم را به روستاها بکشیم بلکه باید روستاییان را در جهت اقتصاد فضای مجازی نیز فعال کنیم.

وی با بیان اینکه اگر در مواجهه با مخاطرات طبیعی امثال سیل زیرساخت‌ها کامل باشد این اتفاقات به فرصت تبدیل می‌شود در غیر این صورت به تهدید تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: در خصوص سیل اگر برخی از ترک فعل‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفت ما می‌توانستیم بسیاری از خسارت‌ها را کاهش دهیم.

آزمون و خطا کردن مسئولان پذیرفتنی نیست

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروز آزمون و خطا در کشور به هیچ عنوان از نظر مردم و رهبری پذیرفته نیست لذا امور باید متقن و با تدبیر انجام شود، افزود: انسجام در استان خراسان جنوبی بسیار مثال زدنی است و توسعه یافتگی استان در پرتو همین انسجام است.

وی با بیان اینکه توسعه یافتگی برای استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: اگر سفرهای استانی مقام معظم رهبری پا بگیرد سفر به استان خراسان جنوبی یکی از اولویت‌های ایشان خواهد بود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: نسبت به ظرفیت سران قوا اگر موضوعی برای استان تعریف شود و در شورای برنامه ریزی نیاز به پیگیری داشته باشد حتماً در مبادی ذی ربط پیگیری خواهد شد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ خرداد, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو