زمان انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ -

معارفه شهردار جدید نور / انتقاد به ساخت و سازهای سلیقه‌ای

آیین تودیع و معارفه شهردار شهر نور قرار بود با حضور رازجویان معاون استاندار مازندران برگزار شود که به رغم تاخیر یک‌ساعته زمان شروع مراسم، در اواسط مراسم عدم حضور و عذرخواهی وی به دلیل شرکت در جلسه دیگری به اطلاع حاضران رسید که این امر با انتقاد و اعتراض رئیس شورای شهر نور و امام جمعه مواجه شد.

 

به گزارش نعمت الله مومنی خبرنگار سرای نورعلی شادمان در آئین معارفه شهردار نور که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌هایی در شهر وجود دارد که باید با استفاده از آنها شهر نور را به جایگاه واقعی خود برسانیم و این موضوع در مذاکره با شهردار جدید مطرح و تاکید شد.

وی افزود: با انتخاب و حمایت از سرمایه‌گذار از ظرفیت پارک جنگلی نور به عنوان بزرگترین پارک طبیعی جنگلی جلگه‌ای خاورمیانه بهره‌مندی لازم به منظور درآمد پایدار صورت گیرد و همه دستگاه‌ها نیز باید در این پروژه همکاری داشته باشند.

*لزوم تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها

فرماندار شهرستان نور با تاکید بر تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها، بیان کرد: به جای صرف وقت و هزینه بر حاشیه‌ها برای کار و تلاش و متن وقت صرف کنیم، شهر و شهرستان دیگر طاقت تفرقه و پرداختن به حاشیه را ندارد، این موضوعات همه تلاش‌ها را زیر سوال برده و به عقب می‌راند.

این مسؤول به وضعیت نابسامان مبلمان شهری اشاره کرد و افزود: هر فرد با سلیقه خود ساخت‌وساز کرده و حتی پیاده‌روها در شهر همسان نیست، شهرداران باید با دقت و همراهی به این موضوع بپردازند.

وی گفت: همه تلاش مدیران شهرستان در عمران، آبادانی شهرستان و رفاه شهروندان است و باید در برخی موارد به جهت رفاه شهروندان از عواقب احتمالی نهراسید و به خدا توکل کرد.

*لزوم دانش مدیریت در مدیران

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین اظهار کرد: اگر مدیران دانش مدیریت داشته و از هنر مدیریت بهره‌مند باشند، قطعا موفق هستند به ویژه در مدیریت شهری که انبوه مشکلات در شهر انباشت است و باید از همه توان خود استفاده کنند.

علی اسماعیلی افزود: در مدیریت شهر باید با دو پدیده با درایت عمل کرد، نخست مجموعه درونی که باید از نیروهای کیفی به درستی استفاده کرد و از آنان مشورت گرفت و در بحث کمی اکنون که دنیا به سمت کوچک‌سازی است، شهرداری هم نباید فربه و سازمانی بزرگ تبدیل شود بلکه از نیروهای موجود بهره کافی گرفت.

وی اضافه کرد: نکته دوم در مدیریت برون‌سازمانی است، مجموعه‌ای بالا دست بنام شورا وجود دارد که نظارت لازم را باید داشته باشند، اگر در شورایی اختلاف زیاد باشد نشان از ضعیف بودن شهردار دارد، شهردار توانمند می‌تواند عامل وحدت در شورا باشد به شرط اینکه مدیر باشد و همه تلاش خود را برای خدمت به مردم انجام دهد.

*استفاده از ظرفیت‌ها برای حمایت

اسماعیلی گفت: از همه ظرفیت مجلس و مسؤولان شهرستان برای حمایت از شهرداران شهرهای پنجگانه استفاده می‌کنم و اعتقاد دارم شورا، امام جمعه، نماینده، همه مسؤولان و مردم سوار یک کشتی هستند و باید برای موفقیت، همه با همدلی و وحدت تلاش کنیم.

*لزوم رعایت قانون و اخلاق دینی در مدیریت

امام جمعه شهر نور نیز در این آئین اظهار کرد: امیدوارم با هم‌افزایی بیشتر و تلاش مدیران، شورا و شهردار، شهر پیشرفت کند و عقب‌ماندگی جبران شود.

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی افزود: این روزها مصادف با صدور فرمان مشروطیت است، شخصیتی چون شهید شیخ فضل‌الله نوری توانست چنان برای حفظ اسلام بدرخشد که به رغم تلاش منورالفکرها در مقابله با اسلام و ترویج غرب‌گرایی، با نوشیدن شربت شهادت در بالای دار از شرع اسلام دفاع کرد و افتخار ایران زمین شد.

وی بیان کرد: اخلاق و قانون می‌تواند جامعه و اجتماع بشری را در مسیر پیشرفت قرار دهد، همه باید عامل به قانون و اخلاق دینی باشیم زیرا نبود ایمان جامعه را فاسد می‌کند.

*پرهیز از سهم‌خواهی و جناح بازی

امام جمعه شهر نور با اشاره به اینکه با دو بال قانون و اخلاق دینی می‌توان موفق شد، خطاب به اعضای شورای شهر و شهردار، اظهار کرد:  شورا  با حمایت از منتخب خود و نظارت لازم بر امور مدیریت کند، خدای ناکرده احدی دنبال سهم‌خواهی نباشد، شهردار هم تلاش خود را برای عمران و آبادانی به کار گیرد و از سیاسی‌کاری و جناح بازی پرهیز کند، سیاست زدگی شهر را عقب می‌راند.

وی با بیان نامه‌های‌ مولا علی(ع) خطاب به مسؤولان، تصریح کرد: با مردم و زیر دستان مهربان باشید، متکبر و مغرور نباشید، انسان در حین توانمندی باید متواضع باشد، کسانی که به ما رجوع می‌کنند، ارباب ما هستند و ما موظف به انجام کارشان هستیم.

امام جمعه شهر نور فساد مالی و تاراج بیت‌المال را از مشکلات بزرگ اداری، عنوان کرد و گفت:  حراست‌ها باید انسان‌های شجاع و مستقل باشند و به وظیفه خود درست عمل کنند.

*مردم‌داری، مردم محوری و مهربانی با آنان

شهردار جدید نور در آئین معارفه خود با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد شهرداری که فرمودند: «شهرداری به عنوان سازمانی که سر و کارش با مردم است باید روح خدمتگزاری و اخلاص را بیشتر از جاهای دیگر داشته باشد»، اظهار کرد: دوستی و مهربانی با مردم، مردم‌داری و مردم محوری را سرلوحه کار خود قرار داده و خداوند را ناظر اعمال خود میدانم.

فرامرز چمن‌آرا افزود: تجربیات و اندوخته‌هایی را که از شهرداران سابق کسب کردم را در اداره شهر بکار می‌گیرم و تلاش شبانه روزی خود را برای کامل کردن طرح‌های نیمه تمام انجام و برای عمران و آبادانی بیشتر طرح‌هایی برای آینده پیش‌بینی کنم.

وی تصریح کرد: اگر امروز ما ویرانه تحویل نمی‌گیریم نشان از تلاش شهرداران سابق است اما برخی امور ناتمام مانده که باید ادامه دهیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اینکه دشمنان می‌گویند در ایران هر مسؤول جدید، دیوار مسؤول قلبی را خراب و دیوار جدیدی با همان ارتفاع بنا می‌کند و به همین علت پیشرفت نمی‌کنند را با ادامه کار شهرداران قبلی و افزایش ارتفاع دیوار عمران شهر، حرفی باطل و بیهوده مبدل کنیم.

چمن‌آرا در پایان با بیان اینکه با اتفاق نظر می‌توان خدمات شایسته‌ای به مردم شهر ارائه کرد، گفت: تلاش می‌کنیم با همدلی، وحدت و همکاری همه مسؤولان و همکاران، همراه با خدمات مناسب به شهروندان شهر نور را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

*دست کاسبان اختلاف را قطع می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر نور نیز در آغاز مراسم با تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: با توجه به کمبود مالی در شهرداری مجموعه شورا و شهرداری تلاش دارند تا با انجام امور عمرانی، پاسخگوی اعتماد مردم باشند.

فرنام فخاری با تاکید بر وحدت و همدلی و داشتن دغدغه خدمت به مردم، از شهردار منتخب خواست تا همه تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار ببندد و همه پاسدار خون شهدا باشند.

وی گفت: دست کاسبان اختلاف را قطع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم تا کسی مانع پیشرفت، عمران و آبادانی شهر نور شود در ادامه مراسم حکم شهردار جدید قرائت شد و فرامرز چمن‌آرا رسما کار خود را به عنوان بیست‌ونهمین شهردار شهر نور آغاز کرد.

چمن‌آرا کارنامه دو دوره شهرداری در شهر چمستان، معاونت پشتیبانی اداره آموزش و پرورش نور و … در کارنامه خود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ مرداد, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو