زمان انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ -

شناسایی ۱۴۳ نقطه برای ایجاد اسکله تفریحی در مازندران

استاندار مازندران با بیان اینکه 134 نقطه در استان شناسایی شد که امکان ایجاد اسکه تفریحی را دارد، گفت: تا کنون از سوی سازمان بنادر برای 43 نقطه مجوز صادر شد.

به گزارش نعمت‌الله مؤمنی خبرنگار سرای نور،استاندار مازندران با بیان اینکه ۱۳۴ نقطه در استان شناسایی شد که امکان ایجاد اسکه تفریحی را دارد، گفت: تا کنون از سوی سازمان بنادر برای ۴۳ نقطه مجوز صادر شد.

شناسایی 143 نقطه برای ایجاد اسکله تفریحی در مازندران

 احمد حسین‌زادگان عصر امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پارک جنگلی گردشگری خاورمیانه در ایزدشهر، با قدردانی از دست‌اندرکاران این کار بزرگ، اظهار کرد: هم اکنون در استان بیشترین وفاق و همدلی وجود دارد که منجر به توسعه می‌شود.

وی افزود: خداوند ظرفیت‌های بالقوه زیادی به مردم مازندران هدیه کرده از جمله فاصله کوه، جنگل و دریا که شاید در کمتر نقاط این گیتی مشاهده می‌شود و غرب مازندران از این امتیاز ویژه برخوردار است بنابراین باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

استاندار مازندران به وجود رودخانه‌های فراوان در شهرستان‌های استان اشاره و بیان کرد: همه شهرستان‌ها دارای رودخانه هستند و می‌توان با این ظرفیت، گردشگری را توسعه و درآمد خوبی به دست آورد.

این مسؤول محور اول توسعه به ویژه درغرب مازندران را گردشگری عنوان کرد و افزود: دولت به تنهایی توان این کار را ندارد بلکه باید به دنبال سرمایه گذار رفت و به بخش خصوصی اجازه داد تا سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد و برای آنها احترام قائل شد، بروکراسی زاید و کسانی‌که سرمایه‌گذاران را ناامید می‌کنند را حذف کرد تا سرمایه گذار وارد میدان کار شود.

حسین‌زادگان با بیان اینکه اقتصاد گردشگری دریا محور را جدی نگرفتیم از شناسایی ۱۳۴ نقطه برای ایجاد اسکله در سطح استان مازندران خبر داد و گفت: تا کنون سازمان بنادر و کشتی‌رانی برای ۴۳ نقطه مجوز احداث اسکله صادر کرد و پیش بینی می‌کنیم ظرف ۲ هفته آینده بقیه مجوزها نیز صادر شود تا راه ورود به دریا باز و با استقرار قایق و پهلوگیری کشتی‌ها اماکن جذاب گردشگری ایجاد شود.

وی از شناسایی مناطق گردشگری طبیعی با قابلیت بوم‌گردی و سرمایه‌گذاری جنگلی و معرفی به سرمایه‌گذاران داوطلب در این بخش خبر داد.

 استاندار مازندران تصریح کرد: در بحث رودخانه‌ها نیز شناسایی آغاز و اکنون در سه شهر ساری، بابل و نور پیگیر این موضوع هستیم، از شهردار ایزدشهر هم تشکر می‌کنیم که با مدیریت فرماندار، طرح بزرگ پارک جنگلی گردشگری و اتصال آن به دریا از راه رودخانه موجود را اجرایی و این اتفاق مهم را رقم زدند.

این مسؤول با بیان اینکه همه اتفاقات خوب در سایه تعامل، وفاق و همدلی صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: همه مشکلات ما در واگرایی‌هاست، ما باید دنبال چند ضلعی توسعه باشیم که یک ضلع آن نمایندگان هستند که می‌توان با نفوذ، اختیارات و قدرت کلام  آنان امتیازاتی را برای استان بگیریم، دستگاه‌های اجرایی هم ضلع دوم و ائمه جمعه ضلع سوم توسعه هستند و گاهی دیگر دستگاه‌ها اعم از نظارتی، سپاه، بسیج و … هم باید باشند تا چند ضلعی توسعه را پیگیری کنیم.

حسین‌زادگان افزود: با وجود سلایق سیاسی و مدیریتی مختلف اگر به وفاق برسیم، اندک اختلاف هم در توسعه استان از بین می‌رود.

وی در پایان گفت: در این ایام کرونایی که خیلی‌ها دچار آسیب شدند این کار بزرگ و محقق شدن آن می‌تواند به بخشی از مردم منطقه کمک کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ اردیبهشت, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو