زمان انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ -

پیمانکاران ناتوان عامل کندی پروژه‌ها هستند/ سر جان مردم حق نداریم تعارف کنیم

فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه پیمان‌کاران ناتوان سبب کندی در انجام پروژه‌ها و توقف آنها می‌شوند، گفت: علاوه بر اعمال قانون، در حوادث به ویژه تصادفات رانندگی در محورها، پیمان‌کار مقصر صددرصد اعلام و پاسخگو باشد.

به گزارش نعمت مؤمنی خبرنگار سرای نور،علی شادمان صبح امروز در جلسه شورای ترافیک این شهرستان با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات، اظهار کرد: یا چیزی را مصوب نکنیم یا اگر مصوب شد، اجرا کنیم، انباشت مصوبات، از اهمیت موضوع و جلسه کاسته و ارزش کار را کم می‌کند.

وی به معاون عمرانی تاکید کرد: بررسی شود هر دستگاهی مصوبه را اجرا نکرد با همان دستگاه مکاتبه و رونوشت به دستگاه بالادست وی در استان داده شود.

فرماندار شهرستان نور از تعدد سرعت‌گیرها و درخواست افزایش آنها، نیز گله کرد و گفت: افزایش سرعت‌گیر منطقی نیست، تعدد آن خسته کننده است، باید راننده ضمن رعایت قوانین، حقوق دیگران به ویژه عابران را رعایت کند اما جایی هم که لازم است تدبیر مناسب صورت گیرد.

این مسؤول به پیشنهاد شورای شهر و شهرداری برای افزایش نرخ کرایه تاکسی هم واکنش نشان داد و اظهار کرد: افزایش کرایه تبعات اجتماعی دارد، مردم مشکل دارند، معمولا کسانی که ماشین ندارند مسافر تاکسی هستند، از طرفی هم رانندگان شرایط خوبی ندارند، بنابراین تدبیر شود که هیچ‌یک از دو طرف متضرر نشوند.

شادمان با انتقاد از ورود پیمانکاران ناتوان به پروژه‌ها، بیان کرد: جایی که دولت اعتبار می‌گذارد باید با گرفتن پیمانکار قوی کار را انجام داد زیرا پیمانکاران ناتوان سبب کندی در انجام پروژه‌ها و توقف آنها می‌شوند، بنابراین علاوه بر اعمال قانون، در حوادث به ویژه تصادفات رانندگی در محورها، پیمانکار مقصر ۱۰۰درصد است و باید پاسخگو باشد.

فرماندار شهرستان نور در حین جلسه ضمن تماس با برخی از پیمانکاران پروژه‌های عمرانی شهرستان و پیگیری چگونگی روند پروژه و رفع مشکلات، گفت: ما حق نداریم سر جان مردم تعارف کنیم.

پیمانکاران از طریق اداره کل انتخاب می‌شوند

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نور در این جلسه به ورود پیمانکار ناتوان به برخی از پروژه‌ها اذعان کرد و افزود: در بخشی از پروژه راه‌سازی محور نور ـ چمستان یکی از ناتوان‌ترین پیمان‌کار در سطح استان ورود پیدا کرد.

علیرضا یوسفی در پاسخ به سوال فرماندار مبنی بر چرایی و چگونگی ورود این‌گونه پیمانکاران، گفت: این پیمانکاران با توجه به استقبال کم پیمانکاران توانمند از طریق سایت اداره کل ورود پیدا می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه به نامه استانداری مبنی بر اجرایی نشدن برخی از مصوبات شورای ترافیک در سال گذشته اشاره و بر لزوم اجرای مصوبات قبلی شورای ترافیک تاکید کرد.

رضا نائیج نوری با اشاره به تعطیلات ایام عید فطر افزود: با توجه به شرایط موجود و عدم مسافرت در عید نوروز و نیز تعطیلات چند روزه قطعا ما با حجم سنگینی از ورود مسافر و ترافیک مواجه می‌شویم، بنابراین آمادگی همه دستگاه‌ها ضروری است.

وی برخی از مصوبات شورای ترافیک سال گذشته از جمله اجرای سرعت‌کاه در مقابل مدرسه عبدل‌آباد چمستان، قبل بریدگی  روستای نصرت آباد، خط کشی محورهای مه گیر، تکمیل روشنایی محورهای سطح شهرستان و… را مطرح و خواستار تسریع در اجرا و ارسال گزارش به شورا شد.

افزایش نرخ کرایه تاکسی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد

این مسوول افزایش نرخ کرایه تاکسی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد را مناسب دانست و از واریز اعتبارات جرائم تخلفات رانندگی به شهرداری‌ها خبر داد و گفت: این اعتبارات باید برای نصب دوربین در همان شهر هزینه شود.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان نور، گفت: برخی از پل‌های عابر پیاده ایمن نیستند، باید ایمن سازی و برای ترد همه سنین مناسب سازی شود.

ذوالفقاری بخشدار مرکزی شهرستان نور نیز در این جلسه با اشاره به اجرای ۵ سرعت‌گیر در محور تاشکو تا کاسگر محله در سال قبل اظهار کرد: نیاز به افزایش سرعت‌گیر در این محور نیست ضمن اینکه سرعت گیرها باید نقش کاهنده سرعت داشته باشند.

شهریار ذوالفقاری از تعداد زیاد سرعت گیر در روستای سلیاکتی انتقاد کرد و گفت: سه نقطه محور گلندرود دچار شکستگی است و نیاز به مرمت فوری دارد.

رفع نقاط حادثه‌خیز شهر نور

رئیس پلیس راهور شهرستان نور در این جلسه از رفع نقاط حادثه‌خیز شهر نور خبر داد و افزود: بخشی از راه روستایی عبدلده چمستان پر خطرترین راه سطح شهرهای شهرستان نور است، نقطه کور و اختلاف سطح هم دارد بنابراین لزوم اجرای سرعت کاه در چند نقطه اگر چه زمان‌بر است اما باید تدبیر کرد و خطرات را کاهش داد.

علی بائد گفت: نصب دوربین ثبت تخلف می‌تواند سبب رعایت قوانین، کاهش سرعت و کاهش تخلفات شود.

غلامرضا چمن‌آرا شهردار چمستان هم در این جلسه از اجرای سرعت کاه در ۱۴ نقطه خبر داد و گفت: نقاطی هم که لازم است آرام ساز نصب می شود.

تائید اعتبار ۱۰ میلیاردی برای سیل و رانش در بلده

بخشدار بلده در این جلسه با بیان تائید اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای جبران خسارت ناشی از سیل و رانش در بلده خبر داد و گفت: محور دوآب ـ بلده به ویژه برای تردد کامیون نا امن است برای مرمت و بازسازی نیازمند افزایش ماشین آلات راهداری است.

امین رنجکش خواستار استقرار پلیس راهور در فصل تابستان با توجه به حضور مسافران و خوش نشین‌ها در بلده شد.

انسداد راه ورود خودروها به ساحل

جعفر حسین‌زاده شهردار رویان نیز در این جلسه از انسداد راه ورود خودروها به ساحل به دلیل عدم تجمع با توجه شرایط فعلی کرونایی خبر داد و گفت: به دلیل تردد زیاد و عدم رعایت سرعت مطمئن، در ضلع غربی و شرقی خیابان شهید شاه حسینی نصب سرعت‌کاه ضرورت دارد.

اجرایی شدن بیشتر مصوبات شورای ترافیک

جواد شجاعی نایب رئیس شورای شهر نور در این جلسه از اجرایی شدن بیشتر مصوبات شورای ترافیک در این شهر خبر داد و گفت: رانندگان تاکسی شهری نور از ورود مسافربرهای عمومی محمودآباد به داخل شهر و حمل مسافران درون شهری گلایه‌مند هستند و اعتقاد دارند این‌کار خلاف قانون و تداخل در کار آنان است و به کسب این رانندگان لطمه می‌زند که در نتیجه با هماهنگی پلیس راهور مقرر شد از ورود خودروهای مسافربر عمومی به داخل شهر جلوگیری و در ایستگاه مشخص شده سوار و پیاده انجام شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو