زمان انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ -

مشوق یارانه حقوق و دستمزد برای اشتغال/ سهم شهرستان نور ۱۰۱ شغل

معاون فرماندار نور با اشاره به مشوق جدید دولت و پرداخت 30 درصد حقوق و دستمزد(درقالب یارانه) برای اشتغال جوانان و کاهش آمار بیکاری، گفت: کارفرمایان از این فرصت استفاده و نیروهای کار خود را تامین کنند.

رضا نائیج‌نوری از ظهر امروز در جلسه کار گروه اشتغال این شهرستان، اظهار کرد: در سال جهش تولید با اجرای دستورالعمل‌های اشتغال و مشوق‌ها می‌توان بخشی از مشکلات از جمله بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی را کاهش داد و به افزایش تولید کمک کرد.

وی افزود: در بازدیدی که از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی داشتیم، برخی از واحدها نبود نیروی کار کافی را علت تولید کمتر از ظرفیت اعلام کردند که با این طرح و تامین نیروی کار، مشکل این واحدها نیز رفع می‌شود.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان نور با اعلام نرخ ۱۳/۴ درصدی بیکاری شهرستان نور، خاطر نشان کرد: این در حالی است که بعضی از واحدهای تولیدی در شهرستان نیازمند نیروی کار هستند، بنابراین فرهنگ کار باید تغییر کند و جوانان فقط دنبال پشت‌میزنشینی نباشند.

این مسؤول اضافه کرد: در بحث کارورزی تعهد شهرستان ۵۲ نفر بوده که تاکنون ۳۰ نفر اجرایی شد، اداره کار باید برای اجرای تعهدات باقیمانده تسریع کند.

نائیج‌نوری، تصریح کرد: با مشوق‌های بیمه‌ای دولت هر کارفرمایی که ۲ بیمه شده داشته باشد می‌تواند یک نفر کارورز داشته باشد و با پرداخت یارانه حقوق و دستمزد، واحدهای تولیدی می‌توانند تا ۵ برابر میانگین بیمه‌ شده‌های قبل، نیروهای جدید جذب کنند و از ۳۰ درصد یارانه دولت برخوردار شوند.

وی سهمیه شهرستان نور از این طرح را ۱۱۰ اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۲ نفر با مدرک دیپلم و بقیه با مدرک کارشناسی و بالاتر باید جذب شوند که البته سن آقایان حداکثر ۳۹ سال با احتساب ۲ سال خدمت وظیفه و خانم‌ها ۳۷ سال و بانوان سرپرست خانوار ۴۵ سال تعیین شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور در این جلسه با بیان اینکه در سال جاری در بحث اشتغال موفق عمل کردیم، اظهار کرد: در پرداخت کرونایی رتبه دوم استان را داریم که البته ۱۰۰ درصد اعتبارات این حوزه جذب شد.

احمد مقصودی گفت: مشوق بیمه‌ای و یارانه حقوق و دستمزد، می‌تواند به کارفرمایان در جذب نیروی کار کمک کند و سبب افزایش تولید شود.

شهردار نور نیز در این جلسه، از آمادگی یک شرکت سرمایه‌گذار که حاضر است علاوه بر سرمایه‌گذاری، جذب هزار نیروی کار را ظرف مدت ۱۸ ماه در دفتر اسناد رسمی تعهد کند، خبر داد و افزود: این سرمایه‌گذار ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت و ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش به شهرستان می‌آورد و به تسهیلات بانکی نیازی ندارد.

فرامرز چمن‌آرا  نیاز به ۱۵ هکتار زمین برای احداث کارخانه دارد که باید از منابع‌طبیعی و سایر دستگاه‌های مرتبط در این خصوص کمک گرفت.

مدیر شهرک صنعتی چمستان نور نیز در این جلسه، خواستار حضور دفاتر کاریابی از شهرک صنعتی شد و افزود: برخی از واحدهای صنعتی به دلیل نداشتن نیروی کار با ۱۰ درصد ظرفیت فعال هستند، این بازدید و همکاری با کارفرمایان ضمن ایجاد اشتغال به کارفرمایان نیز کمک می‌شود.

مهدی رهبر در باره زمین مورد نیاز سرمایه‌گذار مورد اشاره شهردار نور گفت: در مجاورت شهرک زمین‌های بلااستفاده قابل واگذاری وجود دارد که سرمایه‌گذارمی‌تواند با خرید آن و توسعه شهرک علاوه بر احداث کارخانه و اشتغال از مشکلات اداری در تغییر کاربری اراضی هم رهایی پیدا کند.

کلیدواژه ها: ,, ,
زمان انتشار: ۲۵ آبان, ۱۳۹۹

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو