زمان انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ -

فرماندار شهرستان نور عنوان کرد

عادی‌انگاری، بزرگ‌ترین خطر شیوع بیماری کرونا/جلوگیری از ورود مسافران به شهرستان نور

فرماندار شهرستان نور گفت: عادی انگاری، ضد عفونی نکردن، ارتباط گرفتن با دیگران، دورهمی خانوادگی، سوگواری و مراسمات ترحیم و... خطراتی است که سبب شیوع این بیماری است.

گزارش خبرنگار سرای نور،علی شادمان در گفت و گو با خبرنگار بلاغ در خصوص کرونا در شهرستان نور اظهار کرد: تلاش و اهتمام ستاد کرونا شهرستان این است که بتوانیم با ایجاد ظرفیت، وضعیت موجود کرونا را بهبود ببخشیم.
وی گفت: شرایط فوق العاده حساسی را در مبارزه با کرونا در پیش داریم که با همکاری و همبستگی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم از روند شیوع صعودی در شهرستان جلوگیری کنیم.

 

فرماندار شهرستان نور با اشاره به امکانات درمانی و پزشکی شهرستان تصریح کرد: وظیفه ما این است که همه امکانات درمانی و پزشکی و پروتکلی را پای کار بیاوریم تا بتوانیم از شیوع آن جلوگیری و بیماری را کنترل کنیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان نور تأکید کرد: ایجاد قرنطینه، غربالگری، ایزوله خانگی، کارشناسی‌های مختلف در تمام حوزه‌ها، جلوگیری از ورود مسافرین و افراد غیر بومی در شهرستان، نظارت بر اصناف و ایجاد فضای ضد عفونی کامل در معابر شهری و روستایی از اقدامات هوشمندانه برای کنترل بیماری است.

این مسئول با اشاره به رعایت قرنطینه افراد در زمان مثبت بودن بیماری خاطرنشان کرد: ایجاد فاصله اجتماعی و مکانی و ایجاد امکانات در طرح شهید سلیمانی که منطقه به منطقه و روستا به روستا تقسیم بندی شده با اتحاد و همدلی در حال اجرا است.

شادمان با اشاره به اینکه عادی انگاری بزرگترین خطر شیوع بیماری کرونا است، افزود: عادی انگاری، ضد عفونی نکردن، ارتباط گرفتن با دیگران، دورهمی خانوادگی، سوگواری و مراسمات ترحیم و… خطراتی است که سبب شیوع این بیماری است و ماسک زدن و ایجاد فاصله اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ارتباط با دیگران و استفاده از اجناس و کالاهای مختلف سبب کاهش انتقال ویروس کرونا است.

وی با قدردانی از مردم و بازاریان شهرستان نور تصریح کرد: همه باید نسبت به شیوع این بیماری احساس مسئولیت و نگرانی کنیم و عادی‌نگاری و سهل انگاری را به سمت شیب خطرناکی سوق می‌دهد.

فرماندار نور با اشاره به طرح شهید سلیمانی که ایجاد ساختاری است که در رأس آن بسیجیان و خانه‌های بهداشت حضور دارند، تأکید کرد: دهیاران در یک هماهنگی در داخل روستا تقسیم کار می‌کنند و کلیه روستاها بر اساس این طرح کسانی را که دچار بیماری کرونا هستند، تحت مراقبت قرار می‌دهند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان نور در ادامه اضافه کرد: بیماران ابتدا از طریق بهورزان و خانه‌های بهداشت تحت پوشش کارشناسی قرار می‌گیرند و بسیجیان شهرستان نور علاوه بر ضدعفونی در صورتی که نیاز به ایزوله باشد از طریق امکانات جداسازی و ایزوله بندی می‌کنند تا تماس بیمار با اهل خانواده قطع شود و ویروس منتشر نشود.

این مسئول با اشاره به اهدای بسته‌های بهداشتی توسط بسیجیان خاطرنشان کرد: کمک معیشتی توسط بسیجیان بین نیازمندان توزیع می‌شود و اگر در خانواده‌ای بیماری نیاز به خرید بیرون از منزل دارد برای رعایت قرنطینه بسیجیان آمادگی دارند تا سرویس خرید بیرون از منزل را انجام دهند تا فرد بیمار از قرنطینه خارج نشود.

شادمان با ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی افزود: صدور کارت تردد از طرف فرمانداری محدود شده و برگه‌های تردد قبلی باطل اعلام شد.

وی با اشاره به بستری بیماران کرونایی در شهرستان نور افزود: تعداد بیماران نسبتاً ثابت است و ظرفیت و امکانات بیمارستان مهیا است و در خصوص درمان، دارو، نگهداری و تخت مشکلی نداریم و شهرستان نور در وضعیت نارنجی است که با رعایت پروتکل‌ها و همکاری و همدلی مردم شهرستان نور تلاش می‌کنیم تا شهرستان به وضعیت ابی برسد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ دی, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو