زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ -

مدیر شبکه بهداشت شهرستان نور اعلام کرد

حضور ۴۷ گروه نظارتی و مراقبتی در طرح شهید سلیمانی/نگرانی ازابتلای گروه‌های آسیب پذیر

مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان نور، گفت: 47 گروه نظارتی و مراقبتی در قالب 27 تیم شهری و 20 تیم روستایی در طرح شهید سلیمانی فعالیت دارند.

به گزارش نعت الله مومنی خبرنگار سرای نور،سیدحمید حسینی در نشست خبری با اعضای انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان نور، اظهار کرد: تلاش کادر بهداشت و درمان، کاهش بار بستری در بیمارستان‌ها است، از این رو از همان ابتدا غربالگری و شناسایی گروه‌ها و افراد آسیب پذیردر دستور کار قرار گرفت.

 

وی افزود: در دی ماه ۱۶ مورد فوتی داشتیم که افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای بودند، بنابراین بحث آموزش و قرنطینه همواره در دستور کار بوده تا از ابتلای افراد آسیب‌پذیر پیشگیری شود.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان نوربا اشاره به شناسایی ۱۹ هزار و ۹۵ بیمار مشکوک از اسفند سال ۹۸ تا کنون، خاطر نشان کرد: در دی ماه سه هزار و ۳۷۱ نفر و در ۱۴ روز اخیر یکهزار و ۵۴۰ نفر مشکوک به بیماری شناسایی شدند.

این مسئول رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ردیابی افرادی که در معرض تماس با بیماران بودند و درمان سرپایی را سه بخش مهم در مبارزه با کرونا عنوان کرد و گفت: تا کنون ۱۶ هزار و ۴۶۴ نفر توسط پزشکان مراکز ویزیت و درمان شدند که از این آمار ۲ هزار و ۸۴۰ نفر در دی ماه و یکهزار و ۵۰۴ نفر در ۱۴ روز اخیر ویزیت و تحت درمان قرار گرفتند.

حسینی در حالی‌که آمار بیماران مشکوک و درمان سرپایی را در حال کاهش اعلام کرد اما این وضعیت را بسیار شکننده دانست و بیان کرد: در این شرایط ترددها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه اکنون یکهزار و ۸۴۸ نفر مشکوک و در قرنطینه هستند، تصریح کرد: این تعداد در یکهزار و ۲۲۲ خانوار عضو هستند که در مجموع سه هزار و ۶۸۵ نفر را شامل می‌شود و نیاز است همه این افراد مدتی را در قرنطینه باشند زیرا احتمال انتقال ویروس و افزایش درگیری وجود دارد.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان نوراز انجام ۹ هزار و ۴۴۲ مورد آزمایش پی.سی.آر و رپید تست از ابتدای طرح خبرداد و افزود: از این تعداد سه هزار و ۴۲۹ مورد مثبت شد که یکهزار و ۵۷۷ نفر بستری و ۱۵۳ فوتی داشتیم که ۱۴ مورد فوتی در نیمه اول دی ماه بوده اما با تدابیر لازم در نیمه دوم دی ماه تعداد فوتی به ۲ نفر رسید.

این مسئول با بیان اینکه اکنون در وضعیت نارنجی قرار داریم، تصریح کرد: نباید به رنگ‌ها توجه کنیم اگر چه قرمز شدن سبب تعطیلی گروه‌های شغلی دوم  می‌شود و تعداد این گروه هم بسیار زیاد هستند که دچار ضرر و زیان می‌شوند اما نباید در این وضعیت عادی انگاری صورت گیرد چون سبب درگیری بیشتر می‌شود.

حسینی با ابراز نگرانی از دورهمی‌ها به ویژه در برخی محیط‌های روستایی، گفت: ۱۵ هزار و ۲۶۷ نفر سالمند، ۲۱ هزار و ۴۳۳ نفر بیمار زمینه‌ای و ۶ هزار و ۹۸۹ نفر افراد چاق همه از گروه‌های آسیب‌پذیر هستند که نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند ولازم است هم خودشان در منزل بمانند و هم بستگان از رفت و آمد غیر ضرور به منازل آنان خودداری کنند.

وی دفاتر پیشخوان و تجمع مردم برای دریافت کد سجام را از مراکز پر خطر دانست وافزود: در جلسات شهرستانی و استانی این موضوع را مطرح کردیم اما لازم است زمان دریافت کد سجام را تمدید و تعداد دفاتر پیشخوان افزایش یابد و تدابیر دیگر مانند نوبت دهی اینترنتی انجام تا شاهد شیوع بیماری نشویم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور از انجام یکهزار و ۸۴۳ مورد بازرسی توسط بهداشت محیط و ۳۷۱ مورد توسط بهداشت حرفه‌ای  و نیز سه هزار و ۴۶۴ مورد بازرسی مشترک با اداره صمت خبر داد و گفت: در مجموع ۵ هزار و ۶۷۸ مورد بازرسی صورت گرفت که ۶۸۲ مورد اخطار صادر و ۲۰۱ واحد صنفی پلمب شد.

این مسوول افزود: از اول تا پنجم بهمن ماه یکهزار و ۲۴۱ مورد بازرسی انجام که ۱۰۵ مورد اخطار و ۲۰ مورد پلمب انجام گرفت.

حسینی از افزایش آزمایش ها اعم از پی.سی.آر و رپید خبر داد و گفت: در اوایل حدود ۴۰۰ آزمایش انجام گرفتیم اما اکنون با فعالیت سه آزمایشگاه در شهرهای نور، ایزدشهر و چمستان و حضور بهورزان و مراقبان سلامت در منازل افراد مشکوک، تنها در دی ماه ۲ هزار و ۱۰۵ مورد پی.سی.آر و ۲هزار و ۶۲۱ مورد رپید انجام شد.

وی از همراهی مسوولان، شوراهای اسلامی و دهیاران به ویژه در موضوع پدافند زیستی قدردانی کرد و افزود: با کمک و همراهی شوراها و دهیاران از یکهزار و ۶۰ مورد تجمع اعم از عروسی و ترحیم جلوگیری شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور، اظهار کرد: ۴۷ گروه نظارتی و مراقبتی در قالب ۲۷ تیم شهری و ۲۰ تیم روستایی در طرح شهید سلیمانی فعالیت دارند که تیم‌های نظارتی کار ضدعفونی منازل، آموزش و شناسایی را بعهده دارند و تیم‌های مراقبتی نیز رعایت قرنطینه، خدمات حمایتی و ارجاع افراد مشکوک را انجام می‌دهند.

این مسئول گفت: در اجرای این طرح ۸۶۰ مورد شناسایی افراد مشکوک، ۶۱۴ مورد ضد عفونی و ۸۹۸ مورد کار مراقبتی انجام شد.

 

.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۸ بهمن, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو