زمان انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ -

معاون پزشکی قانونی کشور

۵۳ درصد پست‌های سازمانی پزشکی قانونی خالی است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه جذب نیرو مد نظر سازمان است، گفت: در حال حاضر تنها 47 درصد پست‌ها در پزشکی قانونی تکمیل و 53 درصد پست‌ها در این سازمان بلا تصدی است.

رضا حاج منوچهری در آئین افتتاح ساختمان پزشکی قانونی این شهرستان، اظهار کرد: با افتتاح این ساختمان و ۲ پروژه‌ای که امروز در ساری و رامسر بهره‌برداری شد، در مجموع سه هزار و ۷۰۰ متر به فضای خدمت‌رسانی پزشکی قانونی مازندران اضافه شد.

وی افزود: درصد قابل توجه‌ای در بحث فیزیکی رشد داشتیم، و اکنون به جز سه مرکز، بقیه مراکز در مازندران تملیکی است و برنامه ریزی شد تا برای این سه مرکز هم اقدام مناسب صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی پزشکی قانونی کشور با اشاره به استقبال کم پزشکان در مراکز پزشکی قانونی، خاطر نشان کرد: آخرین آزمون استخدامی در پزشکی قانونی در دی ماه سال جاری برگزار شد اما ۲۰ درصد ظرفیت خالی ماند زیرا کسی حاضر نیست حتی در مراکز استان‌های پزشکی قانونی کار کند.

وی با بیان اینکه جذب نیرو مد نظر سازمان است، گفت: در حال حاضر تنها ۴۷ درصد پست‌ها در پزشکی قانونی تکمیل و ۵۳ درصد پست‌ها در این سازمان بلا تصدی است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نیز در این آئین با اشاره به تحویل زمین در سال ۹۰ از سوی مسکن و شهرسازی، اظهار کرد: این پروژه با کمک بسیج‌سازندگی به عنوان پیمانکار پروژه از سال ۹۷ آغاز و اکنون آماده بهره‌برداری شد.


علی عباسی، گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع در سه طبقه ۱۵۰ متر مربعی جمعا به مساحت ۴۵۰ متر مربع بنای مفید احداث شد که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است و برای احداث آن یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.فرماندار شهرستان نور نیز در این مراسم اظهار کرد: شهرستان نور بنا به شرایط و گستردگی تنها شهرستان مازندران است که ۲ دادگستری و ۲ دادستان دارد و در ایام تعطیل بیش از ۲ میلیون نفر اقامت را در آمار خود ثبت کرده است.علی شادمان خواستار تشریح جسد در پزشکی شهرستان نور شد و افزود: در حال حاضر تشریح جسد در شهرستان هم‌جوار انجام می‌شود که به دلیل برخی مشکلات مورد اعتراض و نگرانی شهروندان است.وی گفت: در پزشکی قانونی شهرستان تنها یک پزشک و یک همکار فعالیت دارند که با توجه به حجم کار و نیاز مجموعه  تعداد پزشک و همکار این مرکز با افزایش حداقلی تامین شود.

معاون اداری ومالی پزشکی قانونی مازندران نیز در این آئین از بهره‌برداری از سه پروژه پزشکی قانونی با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: فاز دوم آزمایشگاه و تشریح مرکز پزشکی قانونی ساری با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و پروژه پزشکی قانونی شهرستان رامسر با اعتبار یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان افتتاح شد.

محمدتقی مقیمی‌نیا گفت: سومین پروژه افتتاحی، ساختمان پزشکی قانونی شهرستان نور است که با اعتبار یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان توسط بسیج سازندگی احداث شد و معاینات بالینی در این مرکز انجام می‌شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ بهمن, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو