زمان انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ -

برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری استانی زمینه رشد استعدادها را در شهرستان نور فراهم می‌کند/دشت نور برند گردشگری کشور

آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی استان مازندران (دیما) با حضور دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و مسئولان استانی و شهرستانی با میزبانی شایسته مدرن ترین سایت گردشگری کشور مجتمع تفریحی توریستی دشت نور برگزار شد

 

 

فرماندار شهرستان نور اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که شهرستان نور این افتخار را پیدا کرده است که میزبان «نخستین جشنواره استانی تئاتر دیما» باشد، قطعا برگزاری این جشنواره های فرهنگی و هنری باعث رشد و بالندگی عرصه‌های مختلف در شهرستان خواهد شد و زمینه رشد استعدادها را در شهرستان نور فراهم می کند.

 

 

علی شادمان خاطرنشان کرد:گرچه محدودیت‌های کرونایی باعث شد که نتوانیم بهره برداری بهتری از این جشنواره در سطح شهر داشته باشیم اما این جشنواره با همه مشکلات و محدودیت‌ها به خوبی در حال برگزاری است و شاهد گروه های مختلفی از شهرستان ها و استان های دیگر هستیم.

 

فرماندار نور با بیان اینکه فشارهای بین المللی و جنگ اقتصادی کمتر از هجمه جنگ هشت ساله نبود افزود: متاسفانه ترامپ نگاه های سیاسی و تحریم های زیادی  بر این ملت وارد کرده است تا موج سیاسی و ناکامی اجتماعی را ایجاد کند اما ملت ایران با همت بلند و سترگ خود ثابت کرد ترامپ ها رفتنی هستند و ملت ما پاینده خواهد ماند.

 

شادمان خاطرنشان کرد:حتی در دل این ویروس کرونا و با زحمات شهدای مدافع سلامت و کادر درمان که یکی از اوراق زرین این ملت است و در همه حوزه ها بسیار ارزشمند کار شده است.

 

این مسئول بیان کرد:این ملت با زیبایی تمام هنر آفرید و توانست این نظام را در دل غوغای جهانی که ترامپ آمریکا را پاشید تا به این ملت آسیب رساند و در برابر تحمل فشارهای اقتصادی و تحریم دشمنان خم به ابرو نیاورد که قطعا آیندگان آن را به رشته تحلیل در خواهند آورد.

 

در پایان از برگزاری این جشنواره در مجتمع تفریحی توریستی دشت نور قدردانی کرد و دشت نور را یک برند گردشگری کشور برای این منطقه دانست و از حمایت های برادران سیروس کبیری تقدیر کرد.

 

فرش قرمز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زیر پای حامیان برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان

 

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور هم اظهار کرد:از ۲۰ روز گذشته فراخوان نخستین جشنواره تئاترخیابانی مازندران (دیما) برای سایر شهرستان های استان ارسال شد که استقبال خوبی از شهرستان های استان صورت گرفت.

 

داوود فلاح اشاره کرد:در این جشنواره ۱۳ گروه شرکت کردند که چهار گروه  نور،آمل ،ساری و رامسر به مرحله نهایی راه پیدا کردند و امروز این نمایش ها در مرحله نهایی به نمایش در آمد که نفرات اول تا سوم از طرف داوران جشنواره اعلام خواهند شد.

 

این مسئول گفت:شهرستان نور با برگزاری این جشنواره توانست بخوبی خود را در سطح استان معرفی کند تا همه بدانند که این شهرستان ظرفیت برگزاری جشنواره های استانی و کشوری را دارد و حمایت مجموعه دشت نور که بعنوان مجهزترین سایت گردشگری کشور و استان در این منطقه است میتواند نقش موثری داشته باشد.

 

فلاح با تقدیر از مجموعه گردشگری دشت نور گفت: این مجموعه در حق فرهنگ و هنر شهرستان پدری کرده و برایمان بسیار حائز اهمیت خواهد بود و ما هم فرش قرمز را برای این عزیزان بخش خصوصی که حامی برنامه های فرهنگی شهرستان هستند پهن خواهیم کرد.

 

 

نبودن اسپانسرهای مالی برای تویلد کار از مشکلات اساسی در این هنر است

 

رئیس انجمن نمایش استان مازندران اظهار کرد:هیات مدیره انجمن نمایش استان برای تئاتر یک سلسله رویدادهایی تعریف کرده که اولویت اصلی آن شهرهایی بودندکه  در تئاتر استان کمتر دیده شده اند.

 

ییاسر محمودی اشاره کرد:برگزاری اینگونه جشنواره ها میتواند نقش مهمی در شناسایی و ظرفیت این هنر در استان داشته باشد و هم بچه ها در کنار هم قرار میگیرند و توجه مسئولین را بسمت و سوی هنرمندان آن شهر میبرد.

 

وی گفت:این جشنواره هم به پیشنهاد داوود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور و حسینی دبیر این جشنواره و با میزبانی مجتمع تفریحی توریستی دشت نور برگزار شد که در ظرفیت هنری غرب مازندران و شهرستان نور خیلی موثر است.

 

محمودی خاطرنشان کرد:نبودن اسپانسرهای خوب مالی برای تولید کار یکی از مشکلات اساسی در این رشته است و از آنجایی که غرب استان مازندران ویژگی های خاصی در این زمینه دارد لذا خواهشمندیم مسئولین توجه ویژه ای به این هنر داشته باشند.

 

وی افزود:متاسفانه شیوع بیماری کرونا سبب شد تا کارها عقب بماند و خیلی از برنامه کنسل شود و دیگر رغبتی هم برای اسپانسرهای مالی در این زمینه برای مشارکت وجود ندارد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ بهمن, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو