زمان انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ -

افتتاح مدرسه شهید با هنر روستای سرکاج

با حضور فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، رشادمان فرماندارشهرستان نور، درخشنده معاون عمرانی فرماندار، ذوالفقاری بخشدار مرکزی، دیوسالار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اعضای شورای اسلامی، خیر مدرسه ساز، اصحاب رسانه و تعدادی از اهالی، مدرسه چهار کلاسه شهید باهنر روستای سرکاج افتتاح و بهره‌برداری شد.

گزارش خبرنگار سرای نور،با حضور فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، رشادمان فرماندارشهرستان نور، درخشنده معاون عمرانی فرماندار، ذوالفقاری بخشدار مرکزی، دیوسالار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اعضای شورای اسلامی، خیر مدرسه ساز، اصحاب رسانه و تعدادی از اهالی، مدرسه چهار کلاسه شهید باهنر روستای سرکاج افتتاح و بهره‌برداری شد.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور با اشاره به اینکه این مدرسه با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و خیر(کربلایی احسان نیک‌نژاد) احداث شد، اظهار کرد: کار احداث این مدرسه از سال ۹۲ آغاز شد و بخشی از کار توسط خیری انجام اما با توجه به شرایط سخت اقتصادی و برخی مشکلات مدتی متوقف شد و پس از آن خیر دیگری به پروژه پیوست و حدود ۳۰ درصد از پروژه توسط این خیر و مابقی توسط اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان احداث و تکمیل شد.

آیت دیوسالار افزود: این مدرسه در زمینی به مساحت ۸۵۰ متر مربع با بنای ۳۷۰ متر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در روستای سرکاج از توابع بخش مرکزی احداث و بهره برداری شد.

وی با اشاره به اینکه مدارس روستایی از حضور دانش‌آموزان خالی است، تصریح کرد: به جهت هجوم دانش‌آموزان به مدارس شهری، این مدارس با تعداد زیادی و تا ۴۰ نفر در هر کلاس حضور دارند

رئیس آوزش و پرورش نور یادآورشد: اگر چه امسال با شرایط کرونایی مدارس آنلاین برگزار می‌شودامابا بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان شاهد این ازدحام می‌شویم.

این مسئول خاطر نشان کرد: این مدارس می‌تواند کمک کند تا دانش‌آموزان در منطقه خود تحصیل کنند که علاوه بر کاهش تعداد دانش‌آموزان در مدارس شهری سبب کاهش هزینه و مشکلات خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌شود.

لازم به ذکر است مدرسه چهارکلاسه روستای سرکاج در مقطع ابتدایی اول و دوم فعال است که با توجه به تعداد جمعیت دانش‌آموزی مختلط برگزار می‌شود.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ بهمن, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو