زمان انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ -

لزوم اعمال ابلاغیه وزارت کشور در تعیین نقاط مرزی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور، گفت: ابلاغیه 17 اردیبهشت سال جاری وزارت کشور درباره تعیین نقاط مرزی اعمال شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور،احمد مقصودی به عنوان نماینده منتخب ادارات استان مازندران در نشست صمیمی و زنده تصویری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: مازندران با ۳ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۸۲ نفر جمعیت دارای ۱۴ هزار تعاونی، ۳۰ اتحادیه و ۷۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی است.

 

 

وی افزود: این استان بیش از ۶۵۰ هزار نفر بیمه شده اصلی، ۱۸۲ هزار نفر مستمری بگیرتامین اجتماعی و ۷۶ هزار نفر حقوق بگیر صندوق بازنشستگی کشوری دارد.

احمد مقصودی، بیان کرد: مازندران نه یک استان بلکه مجموعه‌ای به هم پیوسته از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، تولیدی، فرهنگی و سرمایه انسانی است که می‌تواند در سایه توجه همه جانبه ضمن شکوفایی کامل با همه مزیت‌ها و فرصت‌های خود نقطه اتکایی برای اقتصاد ملی تبدیل شود.

این مسئول به عنوان نماینده منتخب استان در این نشست صمیمی از سوی معاونت‌های تخصصی و پشتیبانی، پیشنهاداتی را به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارائه کرد و گفت: در حوزه پشتیبانی بازنگری و اصلاح چارت سازمانی با توجه به گذشت بیش از یکدهه‌ لازم و ضروری است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور با اشاره به ابلاغیه اردیبشهت ماه سال جاری وزارت کشور در باره نقاط مرزی، خواستار اعمال این ابلاغیه در استان مازندران شد.

مقصودی همچنین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون به جز حقوق و سرانه وزارت کار ریالی به همکاران پرداخت نشده، از وزیر خواست تا به این موضوع توجه ویژه شود.

وی با اشاره به استقرار ۱۹ اداره و ۳ نمایندگی در استان مازندران، افزود: ۶ ساختمان اداری در استان استیجاری است و نیازمند توجه ویژه برای ساخت یا خرید ساختمان تملیکی است.

 

 

نماینده منتخب استان در نشست صمیمی تصویری با وزیر کار، از راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار و بیمه بیکاری در سال جهش تولید از وزیر و مجموعه وزارتخانه، قدردانی و اظهار کرد: تقارن راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار با شیوع بیماری کرونا و نیز سامانه بیمه بیکاری اهمیت نیاز آن را دو چندان کرده است لذا جا دارد از این اتفاق نهایت تشکر و قدردانی خود را اعلام کنم.

این مسئول اجرای سیاست‌های فعال بازار کار اعم از یارانه حقوق و دستمزد، مشوق بیمه‌ای، کارورزی و … از طریق کاریابی‌ها به منظور تقویت این مراکز را از نکات بسیار خوب و ستودنی در ایام  کرونایی در حوزه اشتغال ذکر کرد.

مقصودی عدم تخصیص اعتبار برای برگزاری دوره‌های آموزشی در موضوع آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های فرهنگی در حوزه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی و ناکافی بودن سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در مازندران از مشکلات ادارات سطح استان مازندران نام برد و خواستار توجه وزارتخانه متبوع شد.

وی افزود: در بیشتر رسته‌های شغلی به خصوص حوزه اجتماعی و فرهنگی در نمایندگی‌ها پست سازمانی نداریم و نبود پست سازمانی علاوه بر ایجاد مشکلات همکاران در نمایندگی‌ها موجب نگرانی آنان شده است.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ اسفند, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو