زمان انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ -

رسانه‌ها و فعالان مجازی چشم بینا و ناظر جامعه در مبارزه با کرونا هستند

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان مازندران از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی به عنوان چشم بینا و ناظر جامعه در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا یاد کرد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،عباس زارع با بیان این مطلب افزود: اینجانب به نمایندگی از شورای اطلاع‌رسانی استان با تاکید مجدد، از تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و الگو بودن برای جامعه در رعایت پروتکل‌های ابلاغی، از برگزاری هرگونه همایش یا جلساتی که در آن مقررات بهداشتی ستاد ملی کرونا رعایت نمی‌شود پرهیز کنند.

 

در این راستا از اهالی محترم رسانه نیز درخواست می‌کنم چشم بینای جامعه باشند و ما را در شورای اطلاع‌رسانی استان یاری کنند.

وی تصریح کرد؛ در این راستا وزارت کشور نیز طی نامه‌ای خطاب به شورای اطلاع‌رسانی استان‌ها از رسانه‌های جمعی درخواست کرده تجمعاتی که در آن به هر دلیل پروتکل‌های بهداشتی ساده انگاشته می‌شود تحت پوشش قرار ندهند تا خدای ناکرده اشاعه ان باعث عادی‌انگاری نگردد.

زارع اضافه کرد: این موضوع در ابلاغیه وزارت کشور صراحتا مورد تاکید قرار گرفته و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای آن شدند، ما نیز از سوی شورای اطلاع‌رسانی استان موضوع را به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردیم.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان ضمن اظهار تاسف از برگزاری برخی تجمعات در استان و خاصه مورد اخیر (افتتاح بیمارستانی در استان که پروتکل‌های بهداشتی بدرستی انجام نپذیرفته) ضمن انتقاد از ممانعت حضور اصحاب فهیم رسانه در این مراسم، از رسانه‌های متعهد خواست تا تجمعات این‌چنینی را پوشش خبری مثبت ندهند و با تولیدمحتوا و انعکاس تخلفات این‌چنینی ضمن هشدار به مدیران استان، مانع از برگزاری آن شوند.

زارع تصریح کرد: در این راستا، از سوی اداره کل فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی و هم از سوی شورای اطلاع‌رسانی استان، حمایت همه‌جانبه خود را از اصحاب رسانه  و خبرنگاران استان مازندران اعلام می‌کنیم. قطعا با افراد و دستگاه‌های متخلف برابر مقررات ستاد مبارزه با بیماری کرونا استان برخورد خواهد شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ اسفند, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو