زمان انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ -

مدیر شبکه بهداشت شهرستان نور اعلام کرد

بستری ۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ شهرستان نور

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور گفت: 25 بیمار کرونایی از شهروندان نوری در بیمارستان‌ها بستری هستند که 14 بیمار در شهرستان نور و 11 بیمار در خارج از شهرستان و دو بیمار غیربومی نیز در بیمارستان نور بستری هستند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،سید حمید حسینی در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص وضعیت کرونا شهرستان نور اظهارکرد: ۲۵ بیمار کرونایی از شهروندان نوری در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۱۴ بیمار در شهرستان نور و ۱۱ بیمار در خارج از شهرستان و ۲ بیمار غیربومی نیز در بیمارستان نور بستری هستند
.

وی با اشاره به بازرسی‌های بهداشت و محیط در بازار شهرستان و بازرسی‌های مشترک با اداره صمت تصریح کرد: بازدیدها به ویژه در خصوص استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی به صورت مستمر و جدی پیگیری می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان  شهرستان نور با اشاره به اماکن ۱۴ گانه بهداشت و محیط و ۱۲ گانه بهداشت حرفه ای در اماکن حساس افزود: کارکنان شبکه بهداشت و درمان در اماکن حساس مانند پایانه‌ها، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و … بازدیدهای مستمر دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در هفته گذشته از بازدید بهداشت و محیط و بازدیدهای مشترک با اداره صمت در بازار شهرستان نور به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ۴۰ اخطاریه صادر و ۷ پلمپ انجام شد.

حسینی با اشاره به طرح شهید سلیمانی در شهرستان نور یادآورشد: تیم‌های مختلف در خانه‌های بهداشت و سطح مراکز مستقر هستند و در غربالگری، ضدعفونی هدفمند ، قرنطینه بیماران با ما همکاری خوبی دارند

وی اظهار کرد: وضعیت بیماران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش مسافران بهبود یافته و شهرستان نور در رنگ‌بندی از نارنجی به زرد رسیده اما این دلیل بر رفع خطر و عادی انگاری در بین مردم نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا جهش یافته انگلیسی، سرعت انتقال و مرگ ناشی از آن بسیار زیاد است و کمترین تماس در چند دقیقه فرد را مبتلا به بیماری می‌کند، این ویروس حتی در جوانان و کودکان هم که بیماری زمینه‌ای ندارند احتمال مرگ بسیار بالاست همچنان که کودکان کشور ما نیز قربانی این ویروس جهش یافته شدند.

این مسئول اظهارکرد: انتظار ما از مردم این است که در بیرون از منزل از ۲ ماسک استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی، دوری از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی را جدی بگیرند.

حسینی با اشاره به عید امسال تأکیدکرد: برای حفظ جان خود و عزیزان از هر تجمع و دید و بازدید دوری کنیم که عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب می‌شود که دچار پیک چهارم و وضعیت خطرناک شویم.

وی در خصوص مادران باردار تأکید کرد: مادران باردار از طرف واحد سلامت خانواده غربالگری می‌شوند که باید از تجمعات و دورهمی‌ها دوری کنند و با هر مورد خاص به پزشک مرکز مراجعه تا تحت اقدامات درمانی قرار بگیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور تصریح کرد: غربالگری گروه‌های آسیب پذیر از الویت سیستم نظام بهداشتی است و افراد سالمند، دیابتی، دیالیزی، سرطانی، فشار خونی و … از گروه‌های آسیب پذیر هستند.

این مسئول تأ کیدکرد: مردم با مشاهده کوچکترین علائم باید به پزشک مراکز مراجعه کنند اما مشاهده می‌شود که افراد، بیماری خود را کتمان می‌کنند و در صورت حاد شدن بیماری به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند که دستگاه تنفسی آن‌ها دچار آسیب شدید می‌شود و بسیاری از مرگ‌ها به علت سهل‌انگاری و مراجعه دیرهنگام به پزشک است.

حسینی در خصوص بیماران کرونایی یادآورشد: بستری تعداد بیماران بانوان کرونایی در شهرستان نور در ماه گذشته بیشتر از آقایان بود که علت این ابتلا شرکت در دورهمی‌ها، رفت و آمدهای خانوادگی و مراسمات مختلف است.

وی در پایان افزود: بیماران شاغل باید دوهفته قرنطینه را درمنازل بمانند و پس از آن دو هفته دیگر در منزل نیز از ماسک استفاده کنند زیرا امکان  انتقال بیماری وجود دارد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ اسفند, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو