زمان انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ -

شهردار شهر رویان

مهم‌ترین موارد تأمین منابع شهرداری ایجاد درآمد پایدار است

شهردار رویان گفت: بر خلاف تصورات با توجه به انتخابات شورا در خرداد ماه کار و مدیریت ما تمام نمی شود و با همه توان تلاش می‌کنیم تا پایان تابستان پروژه‌ای نیمه کاره نماند.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور، جعفر حسین زاده در نشست خبری با خبرنگاران عضو انجمن صنفی غرب مازندران نمایندگی شهرستان نور، اظهارکرد: یکسال درگیر بیماری فراگیر کرونا هستیم که دنیا را تحت شعاع قرارداده در این مدت سرمایه‌های زیادی را از دست دادیم.

 

وی با اشاره به اینکه شروع مسئولیتش با کرونا همزمان شد، افزود: کمترین تجربه‌ای در سطح ملی، استانی و شهرستانی نداشتیم، جلسات مدیریت بحران پیرامون سیل، زلزله و حوادث طبیعی بود اما برای مدیریت بحران کرونا مدیریت روانی را در اولویت قرار دادیم و مردم و خیران نخستین گروهی بودند که پای کار آمدند و به تیم مدیریت بحران شهرداری کمک کردند.

 

 

شهردار رویان خاطرنشان‌کرد: در ابتدای کارامکانات اولیه بهداشتی مانند دستکش و ماسک در کشور کمیاب بود که با کمک خیران اقلام بهداشتی کافی خریداری و چند مرحله با مراجعه به درب منازل شهروندان، تحویل آنان شد و در واقع این نخستین گام در مدیریت بحران کرونا بود که به مردم اطمینان و آرامش داد.

این مسئول تصریح کرد: ضدعفونی معابر و سطوح در آن زمان علاوه بر تأثیر فیزیکی، تاثیرات روانی زیادی داشت و ۱۰۰ درصد مهم بود و اعضای شورای شهر مانند مردم و اعضای ستاد بحران در کنار ما بودند و حمایت لازم را داشتند که باید از همه قدردانی کنم.

این مسئول با بیان اینکه بودجه سال ۹۸ شهرداری رویان ۱۵ میلیارد تومان بود، یادآورشد: بودجه سال ۹۹ ۱۸ میلیارد مصوب شد و با همه محدودیت‌ها بودجه ۱۸ میلیارد تومانی محقق شد و پیش بینی‌ می‌کنیم ۱۵ درصد افزایش داشته باشیم.

 

حسین‌زاده تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در شهررویان را ضروری دانست و گفت: همه تلاش خود را کرده‌ایم تا پروژه‌های نیمه‌کاره را تکمیل کنیم و پایان خرداد را پایان دوره ماموریت و کار نمی‌دانم و قصد توقف پروژه‌های عمرانی را نداریم و تلاش ما این است تا پایان تابستان ۱۴۰۰ پروژه‌ای نیمه کاره نماند.

وی با بیان اینکه وقت محدود است و زمان بیشتری نیازداشتم تا ایده‌های خود را اجرایی کنم، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مصالح از جمله آهن و سیمان و… هر کدام کرونای دیگری بود اما ادعا دارم همکاران من علاوه بر همراهی و وقت مضاعف تلاش کردند تا خدمات خوبی به شهروندان ارائه کنیم.

شهردار رویان اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از مشکلات عنوان کرد و افزود: تمامی کارها از تهیه طرح‌ها و کارهای اجرایی را با پرسنل شهرداری انجام دادیم، هزینه‌های غیرضرور را حذف کردیم، از ظرفیت فنی درون شهرداری بهره گرفتیم تا توانستیم کارهای عمرانی خوبی انجام دهیم.

این مسئول به موضوع نداشتن سند زمین‌های شهر رویان اشاره کرد و افزود: پرونده اختلافی شهر رویان در دادگاه تجدید نظر مطرح است، هفته گذشته ملاقاتی با معاون بنیاد مستضعفان داشتیم، مسائل مختلف مطرح شد درپی آن ریاست بنیاد دستور مهم را که کارگشا بود صادر کردند اما آن دستور تاکنون اجرایی نشد و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم وانتظار داریم با توجه به تأیید ادعای شهرداری و شهروندان توسط مسئولان مختلف به نتیجه برسیم

.

حسین‌زاده یکی از مشکلات شهر رویان را عدم افزایش محدوده شهرعنوان کرد و افزود: شصت سال است که شهر شدیم و شهرداری داریم اما محدوده شهر افزایش پیدا نکرد و حریم را افزایش دادند که خواسته ما هم نبود زیرا آنچه که دربافت روستا نبوده را در حریم شهر قرار دادند که نه تنها سودی ندارد بلکه تنها نگهداری حریم به عهده ما است، در حریم هم طرح مسکونی و تجاری اجرا نمی‌شود و تنها طرح‌های گردشگری با مجوز استانی قابل اجراست که تاکنون هیچ تقاضایی نداشتیم.

وی یکی از مهم‌ترین موارد تأمین منابع شهرداری را ایجاد درآمد پایدارعنوان و اظهارکرد: احداث ۲۰غرفه با سازه نیمه سنگین در محوطه بازار روس رویان در سه ماه ابتدای مسولیت یکی از این منابع است که علاوه بر ساماندهی دست‌فروشان اطراف بازار درحال حاضر ماهانه ۳۰ میلیون تومان درآمد ثابت برای شهرداری دارد.

 

 

شهردار رویان تصریح کرد:احداث بازار ماهی رویان با ۲۵ غرفه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در حال راه‌اندازی است که حدوداً ماهانه ۵۰ میلیون تومان به درآمد پایدار شهرداری اضافه می‌شود وجایگاه دومنظوره فعال شهرداری رویان نیز از دیگر منابع درآمد پایدار شهرداری رویان است.

 

 

این مسئول به خدمات عمرانی یک‌سال گذشته شهرداری رویان، اشاره کرد وافزود: درحاشیه نهر انتهای بابایی ششم خانوارهایی سکونت دارند که از احتمال سیلاب و آب‌های سطحی و مازاد که وارد منازل آن‌ها می‌شد نگران بودند و به شهرداری مراجعه کردند که پس از بازدید از محل از شورا درخواست کردیم تا برای رفع مشکل در حاشیه نهر ۴۰۰ متر دیواره سنگی احداث کنیم که تا کنون ۳۵۰  متر اجرا و ۵۰ متر در حال اجراست که علاوه بر تثبیت بستر دیواره خیابان ۸ متری در اختیار ساکنان قرار گرفت و نمای بصری زیبای هم به منطقه داد و نگرانی ساکنان رفع شد.

حسین‌زاده افزود: پارک آزادگان با هفت هزار متر مربع مساحت با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان تجهیز و نوسازی شد که با امکاناتی چون زمین اسکیت هزار متر مربعی، زمین فوتبال والیبال، هزار متر فضای بازی کودکان، ۳ هزار متر درختکاری، آب‌ نمای بزرگ و کافی شاپ در نوروز ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی یادآورشد: عملیات عمرانی پارک شهید مطهری از جمله اجرای سنگفرش، عملیات روشنایی، نصب کف پوش زمین بازی کودک و تجهیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

شهرداررویان پارک جنگلی رویان را ظرفیت بسیار بزرگ برای شهر رویان دانست و افزود: در کتابچه طرح که حدود ۸ سال قبل تهیه شده  برخی از طرح‌ها با توجه به طرح تنفس جنگل قابلیت اجرایی ندارد و در حال دریافت مجوز برای تفرجگاه‌ها هستیم که بدون قطع درخت و جانمایی مناسب آن را اجرا کنیم.

این مسئول ۱۲ هزار مترمربع  آسفالت کوچه‌ها و معابر، پیاده روسازی خیابان شهدا در دو فاز، هدایت آب‌های سطحی معابر اصلی و فرعی را از دیگر اقدامات عمرانی در یک سال گذشته نام برد و اظهارکرد: دیواره سازی و ساماندهی ضلع جنوبی رودخانه با دیواره‌ سازی ضلع شرقی و غربی سبزه رود با ۱۲۰ متری که تا اردیبهشت به اتمام می‌رسد، کامل می‌شود.

این مسئول افزود: در ضلع شمال شرقی رودخانه سبزه رود با مشارکت سرمایه‌گذار ۳۱۰ متر دیوار حائل احداث شد و هزار و ۵۵۸ متر مربع از زمین داخل سند سرمایه‌گذار را با رضایت وی تملک کردیم که خیابان ۱۵ متری دسترسی به ساحل ودریا ایجاد شد و ارزش افزوده این خیابان زمینی است که در قطعه اول ساحل قرار دارد و مناسب احداث پارک ساحلی و مجموعه اقامتی و تفریحی است که زیر ساخت‌ها فراهم شده و مجوز آن نیز دریافت شده است.

 

حسین‌زاده در خصوص احداث پل جایگزین آب‌نمای سبزه رود، تصریح کرد: احداث این پل با سی مترطول و ۱۴ مترعرض نیاز به حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار دارد که کل بودجه عمرانی شهرداری در سال ۷ میلیارد تومان است بنابراین نیازمند کمک استانی و ملی است که البته مذاکراتی شد تا یک پروژه استانی تعریف شود.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشات خاک انجام و طرح پل در حال تهیه است که فقط برای تهیه طرح ۱۶۰ میلیون تومان هزینه لازم است با این حال مقدمات کار برای مشارکت منابع دولتی(استانی و ملی) در حال انجام است.

شهردار رویان در پایان نداشتن سند را بزرگترین مشکل حوزه ساخت و ساز و وام مسکن در رویان عنوان کرد و افزود: از سعه صدر مردم رویان کمال سپاسگزاری را دارم زیرا بزرگترین نقطه قوت ما مردم هستند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ اسفند, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو