زمان انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ -

سفره پُر نعمتی که تمامی ندارد؛

نیروهای جهادی آستان قدس بی‌ادعا در مسیر کمک به محرومان+تصاویر

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان نور گفت: مسیر برای کار جهادی در راستای تقویت محرومان هموار شد و دفتر آستان قدس رضوی شهرستان نور در این راستا مشغول به خدمت رسانی است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،کاروان راهی شام شد، مشکلات اسارت و دوری پدر دختر سه ساله امام حسین (ع) را بی تاب کرد و اشک، امانش را برید، گرچه رقیه(س) سه سال بیشتر نداشت اما صد سال شکایت از این اندک سال داشت.

مراسم معنوی شهادت حضرت رقیه سلام الله با حضور واقف خیراندیش محمد چراغی، عباس ولیپور مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان نور، خادمین امام رضا(ع)، گروه جهادی حنیفا شهرستان نور و … همراه با “بچه‌های آسمان نور” و مربیان مرکز برگزار شد.

عباس ولیپور در این مراسم معنوی اظهار‌کرد: کانون خادمیاران شهرستان نور با هماهنگی مدیریت و واقف خیراندیش “بچه‌های آسمان نور” به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) در کنار بچه‌های این مجموعه مراسم سوگواری برپا کرد.

‌وی با اشاره به زیارت “بچه‌های آسمان نور” با پرچم متبرک امام رضا (ع)تصریح کرد: مراسم شهادت حضرت رقیه (س) در این مکان و در کنار “بچه‌های آسمان نور” حال و هوای معنوی خاص داشت به ویژه زمانی که این کودکان با بیان ذاکر از سختی‌ها و اسارت بی بی سه ساله با اشک عزاداری می‌کردند.

‌ مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان نور خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که این فرزندان با کمک واقف خیراندیش دراین مجموعه با تربیت درست در جامعه حضور پیدا می‌کنند و امیدواریم این حالت روحانی و معنوی در زندگی بچه‌های مجموعه پربرکت باشد.

این مسئول با اشاره به دستورالعمل‌های فرهنگی آستان قدس رضوی تأکیدکرد: دفتر نمایندگی و خدمات رضوی شهرستان نور، سال جدید را با کار فرهنگی آغاز کرد و در دهه اول محرم ۱۲ روحانی در قالب اردوی جهادی وارد شهرستان نور شدند.

ولیپورگفت: در شهرستان نور بیش از ۲۰۰ مراسم در منازل خانواده محرومین و شهدا و کوچه‌هایی که به نام شهدا بود با نام حسینیه در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم سوگواری تا پایان ماه صفر ادامه دارد، بیان کرد: دفتر آستان قدس رضوی شهرستان نور در آینده نزدیک با برنامه‌ریزی کلاس‌های آموزش آشپزی، قالی‌بافی، خطاطی و … را در این مکان برگزار می‌کند.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی شهرستان نور یادآورشد: معلمان تعلیم و تربیت آستان قدس رضوی در این مجموعه تدریس می‌کنند و مدرس قرآن بچه‌ها آسمان نور از خادمیاران آستان قدس رضوی است.

علیپور با اشاره به دستور رهبری و حضور آقای رئیسی در آستان قدس رضوی در خصوص تقویت محرومان، افزود: مسیر برای کار جهادی در راستای تقویت محرومان هموارشد و دفتر آستان قدس رضوی شهرستان نور در این راستا مشغول به خدمت رسانی است.

لعیا ابراهیمیان مسئول گروه جهادی حنیفای شهرستان نور در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: گروه جهادی حنیفا شهرستان نور با همکاری دفتر آستان قدس رضوی شهرستان مهمان بچه‌های آسمان نور شد.

وی گفت: هدف گروه جهادی حنیفا در این مجموعه حمایت معنوی از “بچه‌های‌آسمان نور” بود که از طرف این گروه هدایایی به بچه‌های مرکز اهدا شد.

محمد چراغی واقف خیر اندیش “بچه‌های‌آسمان نور” (مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی) بنای یکهزار متر را وقف این مجموعه کرد و همچنین هفت هزار متر مربع بنای تجاری با استفاده از درآمد را برای نگهداری از ایتام زیر پوشش بهزیستی وقف کرد.

محمد چراغی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: مجموعه “بچه‌های آسمان نور” همراه با موقوفات مرتبط با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام سید مهدی خاموشی به بهره‌برداری رسید.

وی هدف از این وقف را تلاش برای انجام وظیفه در قبال کشور و مردم سرزمینش بیان کرد و افزود: وقف بهترین راه برای صدقه جاریه و خیریه ماندگاراست.

این واقف خیراندیش با اشاره به اینکه مجوز بهزیستی برای کودکان در رده سنی مختلف است، تصریح کرد: این مجموعه با مجوز ۲۰ کودک و نوجوان در رده سنی ۸ تا ۱۰ سال از بهزیستی تاسیس شد که پنج کودک از شهرستان  و ۱۲ کودک مشهدی از بچه‌های این مجموعه هستند.

چراغی خاطرنشان کرد: این مجموعه با چهار مربی مدیر فنی، روانشناس و مددکار اداره می‌شود که تعدادی از معلمان شهرستان نور نیز برای تدریس خصوصی به “بچه‌های آسمان نور” هفته دو روز در این مرکز حضور دارند.

وی در پایان افزود: تلاش می‌کنیم تا فرزندان این مجموعه با بهترین روش تربیت و پرورش پیدا کنند و درآینده فرزندان موفق و تاثیرگذاری در جامعه باشند

 

 

 

 

   

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ شهریور, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو