زمان انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ -

روایت چراغی که در خانه می‌سوزد؛

دفاع مقدس فرصتی برای تحکیم وحدت اسلامی

۸ سال دفاع مقدس با رشادت‌های مردان و زنان بزرگی که تاریخ‌ساز این پیروزی بزرگ بودند؛ رقم خورد به همین دلیل رزمندگان دوران جنگ نیز باید به‌‌عنوان الگوی ایثار به نسل امروز که در دو راهی شک و یقین هستند، معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،امپراطوری رسانه‌ای غرب به دنبال تخریب الگوهای جامعه اسلامی است بنابراین می‌توان وجود رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس را به‌عنوان الگویی بی‌مثال برای نسل جوان ساخت.

محمدعلی روحانی ساکن چمستان یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس شهرستان نور است که برای نخستین بار در سن ۲۱ سالگی عازم جبهه شد و حدود ۳ سال در دفاع از کشور جانفشانی کرد.

 

 

 

 

وی در چند عملیات مختلف حصر آبادان، عملیات محرم، والفجر ۸ و گیلان‌غرب به‌عنوان بسیجی حضور پیدا کرد و در درگیری جنگل فرماندهی ستاد ناحیه چمستان را بر عهده داشت.

به‌مناسبت هفته دفاع مقدس گفت‌وگویی با این رزمنده داشتیم که در مورد حضور خود در جبهه اینگونه می‌گوید: زمان حمله دشمنان به مرزهای کشورمان جوانان با از جان گذشتگی نقش آفرینی کردند و امروز با وجود بیماری منحوس کرونا این ایثارگری را در کادر پزشکی و پرستاری شاهد هستیم که چه‌طور برای نجات جان مردم خدمت‌رسانی کنند.

 

 

روحانی در خصوص انگیزه حضور خود در جنگ تحمیلی اظهار کرد: جوانان در دهه‌های ۵۰ تا ۶۰ به‌عنوان رکن اصلی پیروزی انقلاب نقش آفرین بودند و پس از پیروزی برای صیانت از نظام نوپای اسلامی در مقابل دشمنان در مرزهای کشور در مقابل متجاوزین به خاک ایران جانفشانی کردند.

 

 

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در سال ۴۲ تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال ۴۲ فرمود یاران من در گهواره هستند و این یک واقعیت بود کودکان سال ۴۲ در سال ۵۷ پاسداران انقلاب اسلامی شدند.

 

 

یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به گذشت چهار دهه از انقلاب و اقتدار نظام اسلامی خاطرنشان کرد: جوانان برومند و توانای ایران اسلامی که تفکر ارزشی انقلاب در وجودشان نهادینه شده می‌توانند در ارتباط با امورات نظام براساس بیانات رهبر معظم انقلاب و بزرگان وارد میدان شوند.

روحانی با بیان اینکه باید امروز به جوانان کشورمان اعتماد کنیم، یادآورشد: جوانان در برخی میدان‌ها ثابت کردند که آمادگی پذیرش مسئولیت و مدیریت را دارند.

 

وی گفت: فرماندهانی مانند سردار بابایی و شهدایی مانند سردار فاطمی، سپهری، انشایی، زالپولی، فاطمی و… در جنگ تحمیلی در مقابل متجاوزین به مرزهای کشورمان ایستادگی کردند و امروز در سنگر نجات جان هموطنان شاهد از خودگذشتگی کادر درمان، پزشکان و پرستاران هستیم که تعداد زیادی از این عزیزان نیز به شهادت رسیدند.

یادگار دفاع مقدس ادامه داد: واکسن کرونا با تلاش شبانه‌روزی کادر درمان در حال تزریق است تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن این بیماری از کشور ما ریشه کن شود؛ ساخت واکسن داخلی نیز نشان از تلاش دانش پژوهان و دانشمندان کشورمان است.

 

روحانی در خصوص مدیریت اقتصادی در کشور تاکید کرد: اگر مدیریت در زمینه تولیدات و بازار قاطع باشد می‌تواند وضعیت اقتصادی کشور را ساماندهی کرد.

وی با اشاره به خاطرات خود اظهار داشت: سال ۶۰ تعدادی از خواهران در ایستگاه ۱۲ آبادان بین رزمندگان لباس و وسیله توزیع می‌کردند و با توجه به نابسامانی وضعیت اقتصادی در زمان کرونا و بی‌نظمی در قیمت‌ها، بسیاری از مردم توان انجام امورات زندگی خودشان را از دست دادند که با همت و پشتکار جوانان کالاهای ضروری و لوازم بهداشتی به‌صورت بسته به نام کمک مومنانه بین نیازمندان توزیع شد.

 

 

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: این حمایت‌ها مادی همانند پشتیبانی زمان جنگ است که در ارتباط با توانمندسازی افراد کم درآمد از نظر معیشتی جهاد خاص می‌خواهد تا این وضعیت عبور کنیم.

روحانی با اشاره به خاطر خود از عملیات محرم گفت: ۸۵ نفر از نیروهای شهرستان نور و ۲۰ نفر از گیلان در قالب یک گروهان در عملیات محرم به‌عنوان خط‌شکن حضور داشتند و در والفجر ۸ نیز در گردان مالک حضور داشتند که پس از پیروزی سردار قربانی فرمانده لشکر ۲۵کربلا در بالای سردر مسجد پرچم ثامن الحجج(ع) نصب کرد که بسیار غرور آفرین بود.

 

 

 

وی افزود: در عملیات محرم که ۳۰۰ نفر از عزیزان مازندرانی و ۶۰۰ نفر از رزمندگان اصفهانی به شهادت رسیدند؛ قدرت‌نمایی رزمندگان را نشان داد و در زمان سخنرانی فرمانده محور، هوا غبارآلود و تاریک شد و باران شدیدی گرفت اما پس از آمادگی در زمان حرکت باران قطع و آسمان صاف بود.

 

 

این رزمنده یادآور شد: به‌عنوان خط‌شکن به خط حمله و پس از فرار عراقی‌ها سنگرهای آن‌ها را پاکسازی کردیم که در این عملیات شهید زالپولی از شهرستان نور حضور داشتند و با مجروحیتی که داشتند اما باز هم عملیات را رها نکردند.

 

 

روحانی در پایان با اشاره به مدافعان حرم که با معنویت و ایثارگری برای حفظ حریم حرم به کمک مظلومان مسلمان شتافتند، گفت: ملت ایران شجاع و بی‌باک هستند که با دلیری و از خود گذشتگی در ارتباط با ارزش‌های الهی و اسلامی به‌ویژه در راستای پایمردی در دیانت و انسانیت در هر برهه از زمان و در سخت‌ترین لحظه‌ها با تمام توان در خط مقدم دفاع از حیثیت اجتماعی قرار می‌گیرند و حتی در مشکلات نیز ملت ما در خصوص ارزش‌های نظام کوتاه نمی‌آید.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ مهر, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو