زمان انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ -

کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی شهید علی جمشیدی توسط مادر شهید +تصاویر

موقوفه مجتمع فرهنگی قرآنی شهید مدافع حرم علی جمشیدی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی توسط مادر این شهید کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،موقوفه به مساحت ۲۳۷ متر مربع مدتی پس از شهادت بسیجی شهید مدافع حرم علی جمشید توسط مادر این شهید به منظور احداث مجتمع فرهنگی قرآنی به نام شهید وقف شده بود که با تلاش و پیگیری خانواده شهید و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد.

حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این مراسم با بیان این که در قرآن از دو گروه با عظمت یاد می شود، اظهارکرد:  این دو گروه کسانی هستند که با جان و مال خود مجاهدت می‌کنند، واقفان که با بذل مال برای بقای قرآن و اسلامی تلاش می کنند جزو این گروه هستند.

 

 

وی افزود: برای احداث این مجتمع، مادرشهید قبل از محرم به اداره کل مراجعه کرد و با توضیحاتی به وقف این زمین از مدتها پیش اشاره کرد و گفت: از شما انتظار دارم هر چه سریعتر در این زمین مجتمع قرآنی و فرهنگی احداث شود و من نام شهید را بالای سردر  این مجتمع ببینم.

حیدری جناسمی افزود: همه باید کمک کنند تا این پروژه تنها به کلنگ زنی ختم نشود بلکه با سرعت احداث و بهره‌برداری شود.

این مسئول تصریح کرد: این مجتمع اگر چه انتفاعی است اما خانواده شهید برای خود نفعی در نظر نگرفته و حتی تولیت، سرپرستی و نگهداری آن را پذیرفته و اوقاف نیز منفعتی ندارد چون در اختیار اوقاف نیست و همه منافع آن صرف امور قرآنی و فرهنگی می شود.

وی با اشاره به ۲۰۰ پروژه نیمه تمام اوقاف در استان افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم این پروژه‌ها نیمه کاره ماند و نیازمند حمایت خیران هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان همراهی خوب خیران در پروژه‌های اوقاف، گفت: با همراهی خیران این پروژه را با اولویت پیش می بریم تا  شرمنده شهید و خانواده شهید نشویم.

فرماندار شهرستان نور نیز در این مراسم اظهار کرد: نوع وقف امروز و واقف آن خاص هستند، خانواده شهیدی که فرزندش را در راه اسلام فدا می‌کند همان راه را به گونه‌های مختلف از جمله این وقف ادامه می‌دهد.

علی شادمان افزود: شهید جمشیدی یک فعال فرهنگی بود که آموزه‎های دینی و منویات نظام اسلامی را گسترش می‌داد و سختی‌های زیاد کشید.

شادمان تصریح کرد: این کار، کاری ویژه  و خواسته شهدا به ویژه شهیدجمشیدی است و نباید به کلنگ زنی اکتفا کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از خیران بزرگ بهره‌مند هستیم که به خوبی پای کار هستند و در این راه هم کمک می‌کنند که این پروژه به سرعت تکمیل و بهره‌برداری شود.

شادمان با اشاره به نیمه‌کاره ماندن گلزارشهدای شهرستان نور افزود: این پروژه باید پیگیری و به اتمام برسد و با توجه به اینکه شورای جدید پای کار است امیدواریم هر چه سریعتراین پروژه خاتمه پیدا کند.

 

 

          

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ مهر, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو