زمان انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ -

نشست امام جمعه نور با شوراها و دهیاران بخش مرکزی نور به مناسبت پنجم مرداد

نشست امام جمعه نور با شوراها و دهیاران بخش مرکزی نور به مناسبت نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی ایران برگزار شد.

 

به گزارش سرای نور؛ سعید یزدانی با گرامیداشت سال‌روز برگزاری نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در ۲ خطبه مردم را پند می‌کرد که در خطبه اول آیات، احادیث و اخلاق را به مردم ابلاغ می‌کرد و در خطبه دوم از عملکرد نظام و حاکمیت به مردم گزارش می‌داد که به عنوان حاکم وقت و جانشین خدا در زمین نوعی مدنیت و حاکمیت را اجرا می‌کرد.

 

 

DSC03135

 

 

 

 

وی تریبون نماز جمعه را ارتباط ولایت و مردم نام برد و افزود: افتخار می‌کنیم که پیامبر (ص) از این تریبون به عنوان نخستین جایگاه جامعه مدنی استفاده کرد.

 

معاون فرماندار نور خاطر نشان کرد: حضور مسئولان در نماز جمعه سبب ارتباط بین دهیاران و شوراهای روستاها تا عالی‌ترین مقام شهرستان و امام جمعه است و از این ارتباط عقلانی، منطقی و قانونی صحیح بین دو قشر بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

 

 

این مسئول تأکید کرد: باید از ظرفیت نماز جمعه و امام جمعه در شهرستان‌ها استفاده شود.

 

 

 

 

DSC03145

 

 

 

سعید یزدانی با اشاره به این که جامعه ما جامعه سنتی است تصریح کرد: اعتبارها و باورهای اجتماعی ما نیز سنتی است و این باورها و اعتقادات اجتماعی رابطه‌های اجتماعی ما را در نماز جمعه افزایش می‌دهد.

 

وی گفت: امامان جمعه علاوه بر امام جمعه، مصلحان اجتماعی هستند که تذکرهای اجتماعی آن‌ها سبب بهبود شرایط اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

 

 

معاون فرماندار نور با اشاره به شوراها و دهیاران اظهار کرد: شوراها و دهیاران می‌توانند از ظرفیت امامان جمعه برای بهبود وضعیت در حوزه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و … استفاده کنند.

 

همه ما انسان‌ها مسئول هستیم و باید در تمام امور پاسخ‌گو باشیم.

 

حجت الاسلام سید مهدی امیری ارجمند با اشاره به قرآن کریم اظهار کرد: پس از اجرای حکومت اسلامی، نخستین کار در روی زمین اقامه نماز و پرداخت زکات است که باید آن را تحقق بخشید.

 

 

وی تصریح کرد: نماز جمعه یکی از واجبات در امر نماز است و نخستین نماز جمعه به دستور امام (ره) پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به امامت حضرت آیت الله طالقانی برگزار شد.

 

 

 

 

DSC03133

 

 

 

 

 

امام جمعه نور خاطر نشان کرد: بیش از ۸۵۰ نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

DSC03136

 

 

 

 

 

حجت الاسلام امیری بیان کرد: همه ما انسان‌ها مسئول هستیم و باید در تمام امور پاسخ‌گو باشیم.

 

 

قابلیت رشد کالبدی روستاها به صفر رسیده است.

 

حسین شریفی یادآور شد: بخش مرکزی با سه دهستان، ناتل کنارعلیا،ناتل کنار سفلی و دهستان میانبند با تعداد ۵۶ روستا است.

 

وی بیشترین مشکلات بخش مرکزی را در بخش‌های عمرانی و آب شرب مناسب و سالم نام برد و افزود: عدم نظارت آب و فاضلاب روستایی در روستاهای بالا دست، راه روستایی مناسب، عدم پیگیری پروژه‌های عمرانی در نور ،چمستان و آمل و محور رویان به گلندرود است.

 

 

DSC03137

 

 

 

 

 

 

نائب رئیس شورای بخش مرکزی تصریح کرد: طرح هادی روستاها فنی نیست و درآمد روستاها که از صدور عوارض ساختمانی و خرید و فروش آن بود، با این طرح هادی، به طور کلی بسته شد و قابلیت رشد کالبدی روستاها به صفر رسیده است.

 

 

این مسئول بیان کرد: شوراها و دهیاران از نظر مالی دچار ضرر و زیان شدند و امیدواریم با یک اصلاحیه در طرح هادی روستاها ، مشکلات مردم مرتفع شود.

 

 

 

 

DSC03138 DSC03143 DSC03144 DSC03145 DSC03146 DSC03148 DSC03150 DSC03151 DSC03152 DSC03155 DSC03156 DSC03158 DSC03159 DSC03160 DSC03161 DSC03162 DSC03163 DSC03164 DSC03143

 

در ادامه این جلسه چند تن از شوراها و دهیاران، چالش‌های روستاها را مطرح کردند، از جمله عدم دخالت و نظر دهیاران و شوراهای روستاها در باز بینی طرح هادی، توجه به مسائل فرهنگی مذهبی و نیاز خانه عالم در روستاها، مشکلات روستاها با منابع طبیعی، نیاز به کلاس‌های آموزشی و فرهنگی در روستاها و … .

 

 

 

DSC03147

 

 

 

 

 

 

رضا ناییج نوری بخشدار مرکزی نور از جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان با حضور نماینده مردم نورو محمودآباد در خانه ملت خبر داد و اظهار کرد: این جلسه در مسجد ناتل و مسجد ایزخورده برای بررسی و رفع مشکلات شهرستان برگزار می‌شود.

 

 

شوراها و دهیاران از عدم استفاده نیروهای بومی در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، معادن و … انتقاد کردند.

 

 

 

 

 

DSC03158

 

 

 

 

با توجه به این که جوانان روستاهای گلندرود و اطراف آن از بیکاری رنج می‌برند افراد غیر بومی در معدن زغال سنگ گلندرود مشغول به کار هستند و با اعتراض‌های مردمی و پیگیری شوراها و دهیاران به این مسئله، جای بسی تأسف است که این معضل همچنان ادامه دارد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ مرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو